بیش از ۹ هزار دانش آموز آبدانانی در مدارس حضور می یابند

ایلام - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان از ثبت نام بیش از ۹ هزار دانش آموز در سطح مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: مدارس این شهرستان مهیای حضور دانش آموزان هستند.

به گزارش ایرنا، " کورش پیری" در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آبدانان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۱۳۲ مدرسه و فضای آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید پذیرای حدود ۹ هزار دانش آموز هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار معلم و فرهنگی با آغاز سال تحصیلی جدید در کلاس های در مدارس شهرستان آبدانان حضور خواهند یافت، افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سطح این شهرستان فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان (رنگ آمیزی و شاداب سازی فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار کشور) در بیش از ۴۰ واحد آموزشی این شهرستان، ابراز کرد: دیوار کلاس ها و محوطه مدارس این شهرستان با مساحت حدود چهار هزار مترمربع با کمک گروههای جهادی، همکاران فرهنگی و بسیج دانش آموزی رنگ آمیزی شده است.

پیری، آغاز احداث چمن مصنوعی در روستای وچکاب با مشارکت دهیاران، مردم و انجمن اولیا، بتون ریزی حیاط دبستان ۱۷شهریور انجیره، تکمیل نواقص دبستان شهید جوزی شهر مورموری، اختصاص آسفالت برای محوطه ۲ واحد آموزشی توسط نوسازی مدارس استان، خرید تجهیزات اداری و آموزشی برای مدارس را از جمله فعالیت ها و اقدام های انجام شده برای آماده سازی مدارس این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت جدی انجمن اولیا و مربیان یعنی ۲ رکن خانه و مدرسه در موفقیت فرزندان تاثیر به سزایی خواهد داشت، گفت: شرکت در کلاسهای آموزش خانواده بر حسب نوع نیاز منطقه و سرفصل مصوب هدایت تحصیلی دانش آموزان با تاکید در مهارت آموزی و سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین، توجه جدی به آسیب های اجتماعی و بهره گیری از مشاوران و امتحانات الکترونیکی گامی در جهت عدالت آموزشی است که در این شهرستان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha