۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85602298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتاق بازرگانی بازوی قدرتمند توسعه صادرات محصولات کشاورزی کردستان باشد

سنندج-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: گفت: همکاری و هم افزایی قوی اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی می تواند نوید بخش ایجاد تعامل دوجانبه و بازارهای جدید صادراتی برای محصولات تولیدی استان باشد.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز جمعه در نشست با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج، این اتاق را مهم‌ترین بازوی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواند و اظهار کرد: از آنجا که این اتاق از جایگاه والایی برخوردار است انتظار می رود به منظور بازاریابی محصولات کشاورزی از شرکت‌های بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشوری و استانی دعوت و نسبت به اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از مرزهای ایران اقدام کند.

وی با اشاره به ارتباط بسیار خوب و قوی بین اتاق سنندج و سازمان جهاد کشاورزی استان، بر اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: اگر کشاورز تولید دوچندانی نیز داشته باشد، در صورتی که بازار فروش وجود نداشته باشد انگیزه تولید رو به افول می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر نقش تعاونی‌ها در ایجاد ارتباط با بازارهای خارجی، خصوصاً بازار کشور همسایه عراق اشاره و اضافه کرد : تبادلات تعاونی‌ها با مولدین خارج از کشور می‌تواند بسیار اقتصادی باشد.

اسکندری ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی را در توسعه کشاورزی بسیار با اهمیت دانست و گفت: نقش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بعنوان پل ارتباطی برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات محصولات کشاورزی به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان امری ضروری است.

در پایان این نشست، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با فعالان حوزه کشاورزی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha