عضو مجلس خبرگان: حفظ وحدت اسلامی از هر موضوع دیگری واجب‌تر است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امروز حفظ وحدت اسلامی واجب‌تر از هر موضوع دیگری است و تقویت امت اسلامی نیاز اصلی جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: اعتقادات هر مسلمانی برای خودش قابل احترام است و نباید با اظهارنظرهای غلط برخی از افراد راجع به این مسایل، در بین امت اسلامی اختلاف ایجاد شود.

وی به هفته وحدت مصادف با ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول هم اشاره، و بیان کرد: در دیدار اخیر جمعی از علمای اهل سنت با مقام معظم رهبری که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اهمیت امت اسلامی بار دیگر از سوی رهبری مطرح شد.

عضو مجلس خبرگان: حفظ وحدت اسلامی از هر موضوع دیگری واجب‌تر است
امام جمعه : همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به مرجعیت اهل بیت ایمان دارند

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی بخشی از امت اسلامی هستند و همه آنان به مرجعیت اهل بیت ایمان دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سطح جهان زندگی می‌کنند، افزود: بی‌تفاوتی برخی از کشورهای اسلامی موجب شده است تا چند میلیون صهیونیست بتوانند مسلمانان را اینگونه به خاک و خون بکشند.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر بیش از ۴۱ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون نفر از نظر تامین غذایی در تهدید به سر می‌برند و در چنین شرایطی برخی از مسلمانان صرفا نظاره‌گر هستند.

امام جمعه مراغه به انفجارهای اخیر در لبنان هم اشاره کرد و ادامه داد: انفجار گوشی‌ها و پیجرها در عرض ۲ روز، بیش از سه‌هزار نفر را در لبنان مجروح کرد و ۳۷ نفر را به شهادت رساند؛ علاوه بر آن وضعیت جسمانی نزدیک به ۳۰۰ نفر از مجروحان هم وخیم است.

نیروی انسانی متعهد و متخصص بزرگترین سرمایه نظام است

امام جمعه مراغه همچنین به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم اشاره کرد و افزود: مهرماه در حقیقت بهار تعلیم و تربیت است و از این فرصت باید برای تقویت تعهد و تخصص نیروی انسانی که همانان بزرگترین سرمایه نظام هستند، استفاده شود.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: مدارس در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تعلیم و تربیت فرزندانمان در مدارس راحت‌تر از دیگر مراکز آموزشی است.

وی اضافه کرد: معلمان و دست‌اندرکاران مدارس نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند و خانواده‌ها هم باید مشارکت کنند تا سرمایه‌های انسانی این نظام به بهترین شکل ممکن تربیت شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از مردم خواست تا نسبت به جوانان بی‌تفاوت نباشند و ادامه داد: گاهی کوتاهی والدین در حجاب موجب می‌شود تا جوانان هم در این زمینه سهل‌انگاری کنند.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، فرمودند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha