۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85602324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منافع مسلمانان جهان با وحدت تامین می‌شود

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85602324
منافع مسلمانان جهان با وحدت تامین می‌شود

تهران- ایرنا- امام جمعه شهرستان پیرانشهر از استان آذربایجان غربی گفت: حدود دو میلیارد یعنی یک چهارم جمعیت جهان مسلمان هستند که اگر وحدت داشته باشیم، می‌توانیم به نفع مردم کل جهانیان برنامه‌ریزی کنیم، چون اسلام دین کامل بوده و همیشه به فکر مردم بوده است

ماموسا هاشم آبادی در حاشیه کنفرانس وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند « نقاط اشتراک‌ بین مسلمانان بیشتر از نقاط افتراق‌ است‌. یعنی همه‌ مسلمانان‌، به‌ خدای واحد، قبله‌ واحد، پیامبر واحد، احکام‌، نماز، روزه‌ و زکات‌ و حج‌ اعتقاد دارند» پس اگر وحدت داشته باشیم طبق فرمایش بزرگان به عزت دست می‌یابیم.

وی افزود: اگر اختلافات جزئی را کنار بگذاریم، باعث وحدت، انسجام و عزت امت اسلامی می‌شود. امروزه ما نسبت به مظلومیت پاره تن اسلام که فلسطین و غزه است داغداریم. اسرائیل منحوس و کودک کش ضمن شهادت مسلمانان به شخصیت مسلمانان جسارت می کند، امیدوارم سال آینده جشن پیروزی امت اسلامی و وحدت اسلامی را داشته باشیم و جرثومه خبیث از صحنه روزگار حذف شود.

هاشم آبادی ادامه داد: همه فرق و مذاهب اسلامی ۹۹ درصد اشتراکات دارند. اختلافات جزئی هم در حد نظر مجتهدان در برخی مسائل است که اختلاف نظر هستند و حتی نمی توان اسم آن را اختلاف گذاشت. دشمن تلاش کرده اینها را در اذهان عمومی بزرگ نشان دهد. خدا، قرآن و ائمه ما یکی است و ما مشکلی با هم نداریم. در حالی که یهودیان مسیحیان و بودایی ها با هم اختلافات ریشه ای دارند.

سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح پنجشنبه (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور، در سالن اجلاس سران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha