۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 852
کد خبر: 85602361
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هیأت طالبان به احترام سرود ملی ایران ایستاد + فیلم

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85602361
هیأت طالبان به احترام سرود ملی ایران ایستاد + فیلم

تهران- ایرنا- اعضای هیأت طالبان امروز - جمعه - در دومین روز برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، هنگام پخش سرود ملی ایران ایستادند و ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز - جمعه ۳۰ شهریورماه - اعضای کنفرانس اسلامی در برج میلاد، اعضای هیأت طالبان در هنگام پخش سرود ملی ایران ایستادند و ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا، سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار پنجشنبه - ۲۹ شهریورماه - با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و مسعود پزشکیان در نخستین نشست این کنفرانس سخنرانی کرد.

نماینده طالبان در تهران که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران  شرکت کرده بود زمان پخش سرود ملی ایران از جای خود برنخواست که این اقدام واکنش های زیادی را به همراه داشت ، در این راستا کاظمی قمی نماینده ویژه دولت در امور افغانستان در واکنش به بی احترامی «عزیزالرحمان منصور» معاون «تنظیم امور عرفان و اماکن دینی» وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان به سرود ملی ایران نوشته بود: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک به بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چرا که اگر اینگونه باشد، استماع را نیز شامل می‌شود.»

در پی اقدام غیرمتعارف و غیرقابل قبول نماینده اعزامی افغانستان به کنفرانس وحدت اسلامی در عدم احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره دوم آسیای جنوبی وزارت امور خارجه صبح امروز - جمعه - سرپرست سفارت این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

نماینده طالبان حاضر در افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی از جای خود برنخاست و این موضوع واکنش زیادی در رسانه ها به همراه داشت؛ مولوی عزیزالرحمن منصور با ارائه توضیحاتی از ملت ایران عذرخواهی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha