۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85602528
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شادمانی کردستانی‌ها از انتصاب استاندار اهل سنت

سنندج- ایرنا- به دنبال انتصاب و معرفی نخستین استاندار اهل سنت کردستان در ۴۴ سال گذشته، موجی از شعف و شادی استان کردستان و مناطق کردنشین و اهل سنت را در برگرفته است.

به گزارش ایرنا، بعد از استانداران اهل سنتی که اوایل انقلاب اسلامی برای مدت کوتاهی در کردستان منصوب شدند آرش لهونی نخستین شخصیت اهل سنتی است که در ۴۴ سال گذشته به سمت استانداری کردستان منصوب شده است با این انتصاب فضای اجتماعی و مجازی استان مملو از پیام‌های تبریک و تهنیت شد.

آرش زره‌تن لهونی چهره شناخته شده‌ای در بین کردستانی هاست؛ کسی است که به واسطه سال‌ها فعالیت در سمت‌های مختلف هم چون مدیرعامل جمعیت هلال احمر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، استان را به خوبی می شناسد و از ظرفیت ها و مشکلات آن آگاه است.

این روزها در محافل عمومی و خصوصی بحث انتصاب استاندار اهل سنت مطرح است و هر کدام از دیدگاهی این اقدام مهم دولت چهاردهم را تحلیل می کنند اما تحلیل ها همه مثبت و امیدوار کننده است.

افزون بر مردم کردستان، مردم اهل سنت سایر استان های کشور هم از این اقدام خوشحال هستند برای نمونه یکی از کاربران اهل استان هرمزگان در کامنتی زیر پُست خبر انتصاب آرش زره‌تن لهونی در اینستاگرام، ضمن اظهار خوشحالی از این انتصاب ابراز امیدواری کرده بود که دولت در سایر مناطق سنی نشین هم از جوانان نخبه و توانمند اهل سنت بیشتر استفاده کند.

شادمانی کردستانی‌ها از انتصاب استاندار اهل سنت

گذر از خان اول با شادی

اوایل شهریور امسال رئیس جمهور با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد و این چنین حسین زاده اولین عضو اهل تسنن هیات دولت ایران بعد از انقلاب شد.

۲۸ شهریور هم با انتخاب آرش زره‌تن لهونی از جوانان اهل سنت و کُرد به عنوان استاندار کردستان؛ زمینه دلگرمی و نشاط از تحقق وعده دولت وفاق ملی را در مردم این مناطق فراهم کرد.

مردم این استان از اینکه مطالبه آنها سرانجام نه تنها شنیده شد بلکه به سرانجام رسید خوشحال اند و در کنار ابراز شادمانی خود از اینکه دولت دکتر پزشکیان به وعده داده شده خود عمل کرده است قدردانی هستند.

شادمانی کردستانی‌ها از انتصاب استاندار اهل سنت

حال که گام نخست برداشته شد، امید است در گام های بعدی بدنه دولت حمایت ویژه ای از کردستان کند تا انتصاب های اثربخش با عملکرد مطلوب را شاهد باشیم و در این بین حمایت اهالی اندیشه، افراد مرجع و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم تاثیرگذار خواهد بود.

شادمانی کردستانی‌ها از انتصاب استاندار اهل سنت

دکتر پزشکیان دوم تیر در کردستان

"اگر می خواهیم شایستگان به جایگاه خودشان برسند، باید تبعیض قومی و زبانی را کنار بگذاریم؛ چرا نارضایتی شکل گرفته است؟ برای رفع آن، قدم اول عدالت اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی است که اگر عدالت نباشد، اقتدار نخواهیم داشت.

ما آمده ایم این بازی را بر هم بزنیم و اجازه ندهیم عده‌ای قدرت را بدست بگیرند و این نیازمند حضور شما مردم در صحنه است و کُرد و لر و ترک و عرب و بلوچ و فارس حق تصمیم گیری و مشارکت دارند."

این جملات بخشی از سخنان دکتر پزشکیان در سفر تبلیغاتی خود به کردستان در روز شنبه دوم تیر سال ۱۴۰۳ بود که بعد از پیروزی در انتخابات با انتصاب هایی که اتفاق افتاد شاهد آغاز برهم زدن بازی وعده داده شده توسط وی هستیم.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان روز یکشنبه یک مهر با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد.

در این آیین از تلاش‌های سه ساله اسماعیل زارعی کوشا تجلیل و آرش زره‌تن لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha