اصلاح هندسی معابر حاشیه مدارس منطقه ۸ تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۸ تهران از اصلاح هندسی معابر منتهی به مدارس در این منطقه شهری خبر داد و گفت: این اقدام با هماهنگی راهور تهران بزرگ انجام شده است.

فاطمه تنهایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود. علاوه بر این موضوع، هماهنگی‌هایی با اتوبوسرانی بی‌آرتی و تاکسیرانی انجام شده تا در مهرماه و آغاز شروع بکار مدارس مشکل ترافیک نداشته باشیم.

شهردار منطقه ۸ تهران در ادامه افزود: از والدین دانش‌آموزان خواسته شده تا حد امکان برای استفاده از سرویس مدارس از خدمات تاکسیرانی استفاده کنند.

اصلاح هندسی معابر حاشیه مدارس منطقه ۸ تهران

تنهایی تاکید کرد: این منطقه شهری در شهرداری تهران از ترافیک کمتری نسبت به دیگر مناطق همجوار برخوردار است.

وی افزود: کوتاهی فواصل مدارس تا خانه دانش‌آموزان سبب شده تا اغلب والدین مسیر خانه تا مدرسه را پیاده طی کنند که این موضوع بر کاهش ترافیک به ویژه در مهرماه تاثیر بسیاری خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مدارس پایتخت طبق روال هر ساله روز یکشنبه اول مهرماه در همه مناطق مختلف بازگشایی می‌شود.

براساس جدیدترین آمارهای موجود، برای سال تحصیلی جدید، تعداد مدارس شهر تهران چهار هزار و ۴۹۰ مدرسه، دانش‌آموزان یک میلیون و ۲۱۴ هزار نفر، دانش‌آموزان کلاس اول در جشن شکوفه‌ها یکصد هزار نفر، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۴۷۳ هزار نفر، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در متوسطه اول ۳۵۲ هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در متوسطه دوم ۲۸۹ هزار نفر و تعداد معلمان شاغل نیز ۱۰۱ هزار نفر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha