رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت ۳۱ شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس، با حضور جمعی از مسوولان، همزمان با سراسر کشور صبح امروز شنبه در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورایاسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، فرمانده قرارگاه نجف اشرف، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده مرزبانی استان و اقشار مختلف مردم از ساعت هشت صبح در بلوار شهید سرابیان آغاز شد.

در این آیین که همچنین برخی از مسوولان و فرماندهان ارشد نظامی غرب نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند نیروهای مسلح از مقابل کلام الله مجید و تمثال مبارک امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

در این رژه، یگان‌های نظامی و انتظامی نمونه استان کرمانشاه اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و مرزبانی، پس از نواختن مارش نظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند و آخرین توان نظامی و دفاعی و نیز تجهیزات جدید و پیشرفته نظامی و دفاعی موتوری و زرهی خودر را به نمایش گذاشتند.

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + فیلم

در این مراسم همچنین چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز نیز با استفاده از چترهای رنگارنگ و حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از فراز آسمان محل برگزاری رژه نیروهای مسلح با فرود آمدند.

۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه ادامه دارد و در این مدت برنامه های متعددی از قبیل رژه نیروهای مسلح، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت همزمان با سراسر برگزار می شود.

رژه نیروهای مسلح نیز در ۳۱ شهریور ماه و در سالروز آغاز حمله رژیم بعث به کشورمان، هر ساله با نمایش اقتدار نظامی و با حضور مردم و مسوولان برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha