۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85602879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمامه‌گذاری طلاب قم در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)

قم‌ - ایرنا - همزمان با سالروز میلاد نورانی و سراسر خیر و برکت پیامبر خدا (ص) و امام جعفرصادق (ع) شماری از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم جشن و محافل معرفتی همراه با آیین عمامه‌گذاری طلاب در سالروز میلاد پیامبر اسلام و رییس مکتب جعفری امام جعفر صادق«ص» در بیوت مراجع تقلید قم برگزار شد.

مراسم عمامه گذاری و جشن با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم ترتیب یافت و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در سنتی دیرینه به دست آیات و مراجع ، حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

عمامه‌گذاری طلاب قم در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)

حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع‌الاول سال ۵۷۰ میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ هفدهم ربیع‌الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نام‌گذاری کرد.

عمامه‌گذاری طلاب قم در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)

نام آن حضرت محمد(ص) و کنیه وی ابوالقاسم است، نام پدر آن حضرت عبدالله و نام مادر وی آمنه بنت وهب است.

همچنین در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری ولادت باسعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است. نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است؛ پدر بزرگوارش امام محمدباقر(ص) و مادر گرامی آن حضرت ام فروه است.

سالروز میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، فرصتی ارزشمند برای تفکر پیرامون سیره و روش زندگانی ایشان است تا با درس گرفتن از آن در کنار هم برای رسیدن به سعادت و رستگاری حقیقی خویش بکوشیم و برمبنای تعالیم اسلام فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha