کیش در تامین امنیت صادرات نفت در جنگ تحمیلی نقش کلیدی داشت
عکس تزئینی است

کیش- ایرنا- فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش با اشاره بر نقش محوری این جزیره در حفاظت از آسمان خلیج فارس و تأمین امنیت صادرات نفت در دوران جنگ تحمیلی گفت: از این جزیره می‌توان به عنوان یک پایگاه استراتژیک در زمان هشت سال دفاع مقدس یاد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرهنگ جواد پور خسروانی در جلسه ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رادار مستقر در کیش به همراه رادارهای بوشهر و بندرعباس، نقش بسیار مهمی در کشف و رهگیری جنگنده‌های دشمن، به ویژه هواپیماهای آمریکایی ایفا کرده است.

وی با اشاره به موقعیت خاص ژئوپلتیکی کیش، این جزیره را نقطه طلاقی و کلید کشف کامل آسمان اقتصادی کشور توصیف کرد.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش همچنین به عملیات‌های پیچیده نیروی دریایی سپاه و ارتش در جزایر ایران اشاره کرد و افزود: با وجود حملات هوایی دشمن و تلاش برای مختل کردن صادرات نفت، در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک روز صادرات نفت ایرات متوقف نشد.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله گفته می‌شود که از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد؛ در سال ۱۳۵۹ رژیم جنایتکار بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی جنگ وسیعی را علیه ایران آغاز کرد.

اجرای نمایش محلی و تئاتر دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران بومی کیش، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، افتتاحیه مسابقات ورزشی نیروهای مسلح، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، شب شعر، برگزاری اولین یادواره شهدای کیشوند و بومی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و گرامیداشت شکست حصر آبادان از برنامه‌های اصلی هفته دفاع مقدس در کیش به شمار می‌روند که زیر محورهای مختلفی نیز برای هریک از آنان تعریف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha