منطقه آزادچابهار هزینه اسکان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را تامین کرد

چابهار - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و با مواجهه با چالش‌های مختلف از جمله مشکلات اسکان دانشجویان و نبود فضای کافی برای برگزاری کلاس‌ها روبرو بوده که با مساعدت منطقه آزاد و اداره آموزش و پرورش، این مشکلات به حداقل رسیده و فضای خوابگاهی برای برگزاری کلاس‌ها فراهم شده است.

حمیرا ریگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان چابهار در طول ۶ سال گذشته با حمایت ویژه از سوی سازمان منطقه آزاد فعالیت خود را ادامه می دهد و این دانشگاه می تواند گام مهمی به سوی تحول آموزشی در منطقه ساحلی مکُران بردارد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید، تعداد ۱۳۰ دانشجو پسر و ۱۷۰ دانشجو دختر به‌ علاوه ۸۰ دانشجوی انتقالی از سایر نقاط کشور به مجموعه دانشگاه فرهنگیان اضافه شده‌اند و در مجموع ۸۵۰ دانشجو در این مرکز علمی در حال تحصیل هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان چابهار تاکنون تعداد ۶۵۰ معلم را به جامعه سیستان و بلوچستان تحویل داده و در راستای حل مشکلات فضای آموزشی و محل برگزاری کلاس‌ها، با تدبیر مناسب مشکلات رفع شده است.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در گذشته نیز با انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود و مشارکت در ساخت مدارس و مجتمع‌های آموزشی، عملکرد قابل توجهی داشته است.

ریگی اظهار امیدواری کرد با تربیت معلمان ماهر و بومی، بتوانیم به تعلیم و تربیت فرزندان این دیار گام‌های مثبتی برداشته و به ارتقای حوزه آموزش در کشور کمک کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha