۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85603006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85603006
دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد

شیراز- ایرنا- پیشکسوت دفاع مقدس گفت: جنگ هشت ساله تحمیلی و دوران دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در مردمانی که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ حسین محمدی، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از سرزمین و میهن خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت را بعد اتحاد مردم در پیروزی انقلاب ایجاد کرد.

او اظهار کرد: در این عرصه مردم چنان با ایمانشان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: هرچند مرزهای جنوب و غرب کشور در مقطعی طولانی قربان گاه پاک ترین فرزندان این دیار شده بود، اما ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آن جا موج می زند و خاک، عطر خود را از وجود این شهدا دارد.

سرتیپ محمدی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق تا مدتها شدت گرفته بود و بحرانی که در گذشته توسط ۲ ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل شد که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر ۲ قطب جهانی قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، انگیزه آغازگران جنگ علیه ایران، ترکیبی از انگیزه منطقه‌ای و جهانی بود.

او اظهار کرد: دنیای تقسیم شده به بلوک‏ های شرق و غرب و منطق حاکم بر روابط و مناسبات نظام ۲ قطبی، وقوع هر انقلابی با ماهیت دینی و اسلامی را خلاف منافع خود ارزیابی می‌کرد.

وی، در خصوص دستاوردهای جنگ تحمیلی گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های فنی و مهندسی نظامی و طراحی نیازهای ویژه دوران دفاع مقدس از دستاوردهای بی‌نظیر در آن دوران است که رزمندگان اسلام موفق شدند با استفاده از این توانمندی‌ در حفظ نیروی انسانی، امکانات و تسهیل در دفاع نابرابر، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: تحول در حوزه صنایع دفاعی، از جمله ساخت انواع موشک‌ها، پیشرفت‌ در امور هوا فضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی،پ و ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی (پهپاد) این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی- پژوهشی کشور ایجاد کرد که خواستن، توانستن است.

سرتیپ محمدی افزود: همچنین قطع وابستگی و اتکای به بیگانه در امر فناوری‌های جدید و درک فرایند رشد فناوری توسط متخصصان و نخبگان داخلی، فرهنگ خودباوری بود که در اندیشه رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس تجلی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha