شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان الگو سازی شوند

کیش- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان اینکه در بازگو کردن آرمان‌های دفاع مقدس به نسل جوان کم کاری شده است، گفت: شهدای دفاع مقدس باید برای نسل جوان الگو سازی شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، به گزارش روز شنبه ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد میرزاده» در جلسه ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کشورهای غربی توانستند با تولید فیلم‌های هالوودی الگوهایی دروغین به جوانان عرضه کنند، اما متاسفانه در کشور ما با وجود ذخیره‌ای عظیم از الگوهایی که برای نجات مردم از جان و مال خود گذشتند، اقدام در شانی برای فرهنگ سازی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه آرمان‌های دفاع مقدس و شهدا باید برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان تبیین شود، بیان کرد: در صورت غفلت از این حوزه، دشمن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به راحتی پروژه‌های ضد فرهنگی خود را پیش می‌برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش اضافه کرد: به طور مثال ما شاهد یک غفلت در آشنایی نسل جوان با عملیات‌های دریایی در حوزه خلیج فارس هستیم که می‌تواند ضمن تقویت روحیه وطن دوستی یک جذابیت الگو سازی برای آنان باشد.

وی خاطر نشان کرد که برگزاری کنگره شهدای خلیج فارس در منطقه می‌تواند نقش بسزایی در آشنایی جامعه به خصوص نسل جوان با عملیات‌های دریایی صورت گرفته در منطقه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ تحمیلی هشت ساله گفته می‌شود که از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد؛ در سال ۱۳۵۹ رژیم جنایتکار بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی جنگ وسیعی را علیه ایران آغاز کرد.

اجرای نمایش محلی و تئاتر دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران بومی کیش، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، افتتاحیه مسابقات ورزشی نیروهای مسلح، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، شب شعر، برگزاری اولین یادواره شهدای کیشوند و بومی، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و گرامیداشت شکست حصر آبادان از برنامه‌های اصلی هفته دفاع مقدس در کیش به شمار می‌روند که زیر محورهای مختلفی نیز برای هریک از آنان تعریف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha