نباید مدافع فیلمی باشم که به اسکار معرفی شده است/ تفاوت نگاه‌ها

تهران- ایرنا- عضو هیات انتخاب نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار گفت: بخشی از دلایل انتخاب «در آغوش درخت»، به سلیقه هیات انتخاب برمی‌گردد. خود فیلمی که انتخاب شده با همه معیارهایی که دارد، باید از خودش دفاع کند نه آن‌که من به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب، مدافع فیلم باشم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، عصر دیروز بود که فیلم سینمایی در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا از میان سه نامزد نهایی، با اکثریت آرا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۵ معرفی شد.

این فیلم پس از بحث و بررسی میان اعضای هیات انتخابِ نماینده ایران به آکادمی اسکار، در کنار دو فیلم دیگر یعنی مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و فیلم سینمایی شهر خاموش به کارگردانی احمد بهرامی، انتخاب شد.

خبرنگار ایرنا پس از این انتخاب، نظر اعضای هیات انتخاب و در نهایت سخنگوی این هیات را جویا شد. یکی از اعضای هیات انتخاب درباره معرفی در آغوش درخت به ایرنا گفت: اینکه چه فیلم‌هایی شانس بیشتری دارند، مرتبط با فستیوالی است که فیلم به آن معرفی می‌شود. این جشنواره نیز یک جشنواره اروپایی نیست؛ بلکه جایزه اسکار است و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نباید مدافع فیلمی باشم که به اسکار معرفی شده است/ تفاوت نگاه‌ها

یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب نیز با تاکید بر اینکه زاویه نگاه‌ها در برابر این انتخاب متفاوت است، گفت: بخشی از دلایل انتخاب این فیلم، به سلیقه هیات انتخاب برمی‌گردد. خود فیلمی که انتخاب شده با همه معیارهایی که دارد، باید از خودش دفاع کند نه آن‌که من به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب، مدافع فیلم باشم. برخی اشکال را متوجه ما می‌دانند؛ برخی نیز عقیده دارند نوع نگاه دیگران به فیلمی که انتخاب شده، دچار مشکل است اما حد وسطی نیز وجود دارد و هر دو طرف درست نگاه می‌کنند اما زاویه نگاه‌ها به این انتخاب، متفاوت است

وی افزود: برخی اشکال را متوجه ما می‌دانند؛ برخی نیز عقیده دارند نوع نگاه دیگران به فیلمی که انتخاب شده، دچار مشکل است اما من می‌گویم حد وسطی نیز وجود دارد و هر دو طرف درست نگاه می‌کنند اما زاویه نگاه‌ها به این انتخاب، متفاوت است.

نرگس آبیار، شبنم مقدمی، فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق‌کریمی، مهدی سجاده‌چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین‌العابدین، اعضای ۹ نفره هیات انتخاب نماینده سینمای ایران برای حضور در نودوهفتمین دوره آکادمی اسکار بودند.

سخنگوی هیات انتخاب با اشاره به روند پایانی انتخاب معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۵ گفت: در بین آثار ارائه شده، فیلم‌هایی بودند که امتیازاتی داشتند اما با توجه به رعایت قواعد و قوانین اعلام شده از سوی آکادمی اسکار، امیدواریم سال‌های بعد امکان معرفی را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha