پنج هزار و ۸۹۹ متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی بافته شد

اراک - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پنج هزار و ۸۹۹ متر مربع انواع فرش دستباف و زیراندازهای نفیس امسال در این استان بافته شد.

«علی جودکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تمام ابریشم، ظریف کرک و ابریشم، تجاری ۲۵ تا ۴۰ رج، درشت باف، کبه، تابلوفرش و پشم و ابریشم انواع فرش‌های بافته شده توسط قالی بافان استان مرکزی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه قالی‌های دستباف اغلب در اراک، دلیجان خمین و محلات تولید شده است، ادامه داد: ۴۳۱ متر مربع فرش دستباف به ارزش ۱۱۲ هزار دلار امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان در این بازه زمانی به وزن یک‌هزار و ۱۷۵ کیلوگرم بوده و بیشتر به کشورهای کویت، فرانسه، ژاپن و آمریکا ارسال شده است.

پنج هزار و ۸۹۹ متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی بافته شد

جودکی بیان کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز سنتی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۱۰هزار متر فرش امسال در استان مرکزی بافته شده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستباف نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

حدود ۹ هزار بافنده قالی دستباف در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha