وزیر آموزش و پرورش: راه سربلندی ایران اسلامی از مدرسه می‌گذرد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه سربلندی ایران اسلامی از مدرسه می گذرد، گفت: اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی که در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به همراه رئیس جمهور در یکی از مدارس دخترانه شهر تهران حضور یافته بود، در سخنانی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: وقتی وارد مدرسه می شوید و سفر علم و دانایی خود را آغاز می کنید خود را با اعتماد کامل در قامت دانشمندان آینده ایران بدانید.

وی افزود: ایران سربلند و سرافراز را شما می سازید؛ راه سربلندی ایران از مدرسه می گذرد و اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در آغاز بهار تعلیم و تربیت در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، فرهنگیان کشور با مردم و شهدا پیمان می بندند که در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت دریغ نورزند.

کاظمی خطاب به معلمان و مدیران مدارس تاکید کرد: چشم امید کودکان و نوجوانان ایران به شماست؛ اینکه گفته اند معلمی هنر است، شعار و اغراق نیست بلکه یک حقیقت انکار ناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید با تأسی از پیامبر مهربانی و عطوفت پا به عرصه گذاشته و آینده کودکان را روشن‌تر بسازیم و در میان آموختن الفبای علم و دانش، الفبای خوب زیست را بیاموزیم.

کاظمی ادامه داد: بنده به عنوان خادم نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای معلمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، توسعه عدالت و ارتقای کیفیت، ایجاد تعلق بیشتر به باورها و ارزش‌های دینی و ملی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جزو مهمترین اولویت‌هاست و خوشحالیم که آموزش و پرورش دولت چهاردهم، اندیشه را در اولویت خود قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون که با آغاز دولت چهاردهم نسیم خوش وفاق و همدلی وزیدن گرفته است، خطاب به مدیران مدارس یادآور شد: بیش از گذشته در کنار معلمان یاور آنها بوده و در مدرسه نقش آفرینی بیشتری داشته باشید.

وی افزود: همچنین برای مدیران و معلمان توفیق روز افزون و برای دانش‌آموزان ایران اسلامی سلامتی، موفقیت و سربلندی مسئلت دارم.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۱۶ میلیون ۶۱۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در ۱۱۷ هزار ۱۴۰ مدرسه ثبت نام کرده اند و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha