پرداخت ۲۱ هزار میلیارد ریال حقوق به مستمری‌بگیران خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال بابت حقوق به مستمری بگیران زیر پوشش این سازمان بیمه گر در نیمه نخست سالجاری پرداخت شد.

جواد یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماهانه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق و مستمری در استان توسط این سازمان بیمه گر پرداخت می شود که تامین اعتبار پرداختی به جز با تلاش شبانه روزی کارکنان و تعامل مطلوب و موثر کارفرمایان شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر و بازنشسته اصلی این سازمان هستند که ماهانه حقوق دریافت می کنند افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی استان در سال گذشته ۲۵ هزار نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: مستمری بگیران تبعی با اعضای خانواده استان نیز حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری ۹۱۶ نفر مقرری بیکاری دریافت می کنند که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است و این مهم نشان از رونق کسب و کارها دارد.

یزدانی افزود: ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت این استان شامل ۳۷ درصد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تعداد کارگاه های فعال استان را ۱۱ هزار کارگاه دانست و گفت: این واحدها ماهانه لیست بیمه را به سازمان پرداخت می کنند.

وی گفت: هفت هزار نفر در نیمه نخست سالجاری به بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان افزوده شد و اکنون ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

یزدانی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش استان ۷۲ هزار نفر بود که این عدد در سال جاری به بیش از ۷۸ هزار نفر رسید.

وی افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی استان نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ای داشته و این رقم از ۲۸ هزار نفر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

خراسان شمالی یک میلون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha