پل روگذر راه آهن مسیر زاهدان به خاش به بهره برداری رسید

زاهدان - ایرنا- پل روگذر راه آهن مسیر زاهدان به خاش امروز یکشنبه همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: عملیات ساخت این پل روگذر با مشخصات ۲۲ متر طول و ۱۳ متر عرض و در مجموع با طول هزار و ۱۰۰ متر با رمپ های اطراف آن سال ۱۴۰۱ توسط این اداره کل آغاز شد و طبق برنامه کار ساخت آن در زمان مقرر به پایان رسید.

عطاء اله اکبری افزود: حجم عملیات خاکی و روسازی این پروژه ۱۳۸ هزار مترمکعب بوده که با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در طول ۲ سال ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با ساخت این پروژه قطعه یک بزرگراه زاهدان - خاش به طول ۲۰کیلومتر به طور کامل به اتمام رسید.

وی ادامه داد: طول کلی مسیر ارتباطی زاهدان - خاش، ۱۷۵ کیلومتر است که ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب پنج قطعه به مرحله اجرا در آمده، به طوریکه قطعه یک آن به طول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و بقیه قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شد که با تلاش این مجموعه ۱۹ کیلومتر بزرگراه تا قطار خنجک که نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای داشت سال ۱۴۰۰به اتمام رسید و امروز نیز پل روگذر این محور زیر بار ترافیک رفت.

اکبری تاکید کرد: همچنین این اداره کل در سه سال اخیر در قالب یک برنامه مشخص دوبانده کردن تمام ورودی وخروجی ها به مرکز استان را با هدف کاهش تلفات جاده ای و توسعه استان در دستور کار قرار داد و همچنان در تداوم این هدف در ۶ ماه آینده شاهد اقدامات موثر وتاثیرگذاری در این حوزه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha