۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85603334
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس جمهور در شهرستان قدس زنگ مهر را نواخت +فیلم

۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۰
کد خبر: 85603334
علی کیوانی قمصری
معاون رئیس جمهور در شهرستان قدس زنگ مهر را نواخت +فیلم

شهر قدس - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست زنگ مهر مدرسه پروین اعتصامی را در شهرستان قدس در غرب استان تهران را به صدا در آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شینا انصاری روز یکشنبه در شهرستان قدس در میان دانش آموزان مدرسه پروین اعتصامی حضور یافت و زنگ مهر سال تحصیلی جدید در این شهرستان را به صدا در آورد.

آئین بازگشایی مدارس شهرستان قدس با حضور شینا انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، علیرضا مزینانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی امام جمعه، سرهنگ موسوی فرمانده انتظامی، هادی حفیظی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت مهدی موعود(عج) و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 معاون رئیس جمهور در حاشیه این مراسم گفت: در خصوص آشنایی بیشتر دانش آموزان در کتب درسی در دهه گذشته آموزه های محیط زیستی به کتب درسی دانش‌آموزان اضافه شده که اتفاق خوبی است ولی این مسئله نیازمند افزایش بیشتر این موضوعات در کتب درسی است.

نگاه آینده محور به مسائل محیط زیست در کتب درسی حتماً باید فراگیر شود

 خانم انصاری افزود: نکته مهم در این خصوص آموزش‌های تئوری در کنار آموزش‌های عملی است که در این راستا امروز شاهد اتفاقات خوبی در مدرسه پروین اعتصامی در رابطه با آموزش‌های عملی و تئوری هستیم و به همت مدیر مدرسه بسیاری از تکنیک‌ها و روش‌های محیط زیستی در حوزه‌های مختلف همچون پسماند، مدیریت مصرف آب، پسماندهای خطرناک و غیره به دانش آموزان با روش‌های عملی آموزش داده می‌شود که مسئله بسیار ضروری است لذا نگاه آینده محور به مسائل محیط زیست در کتب درسی حتماً باید فراگیر شود .

معاون رئیس جمهور یادآور شد: این آموزش‌ها در مدارس درحال حاضر انجام می‌گیرد ولی نیازمند افزایش آن به صورت گسترده‌تر هستیم که در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی مشترک بین آموزش و پرورش و محیط زیست عملیاتی خواهد شد تا بتوانیم اقدامات آموزشی را به نحو بهتری در مدارس اجرایی نماییم.

 وی اظهار داشت: مؤلفه‌های آموزش سبز در مدارس با توجه به اولویت بندی‌های پیش بینی شده به خصوص در حوزه تفکیک پسماند از مبدا، حفظ محیط زیست، کمبود آب، حفاظت قلمرو زیستی حیوانات و بسیاری از مسائل قطعاً می‌تواند در مدارس انجام شود و گامی بلند برای آموزش حفظ محیط زیست در سنین پایین است و وجود این مدارس که یکی از اصول اصلی آن حفظ محیط زیست است بسیار اثرگذار خواهد بود.

انصاری بیان داشت:  قطعاً آموزش‌ها اگر از دوران کودکی در حوزه محیط زیست انجام شود به باور و اصل مبدل گردد نسلی را خواهیم داشت که اصول و چهارچوب‌های زیست محیطی را رعایت می‌کند و کنشگر واقعی در این حوزه خواهند بود و دانش آموزان مسئولیت پذیری خواهیم داشت.

 وی تصریح کرد: از مدیران مدارس درخواست داریم در حوزه محیط زیست احساس مسئولیت داشته و به همیاری سازمان‌های محیط زیست در راستای آموزش دانش آموزان بیایند و معتقدیم آموزش و پرورش بسیار می‌تواند در حوزه محیط زیست تاثیرگذار باشد.

گفتنی است پس از نواختن زنگ مدارس در شهرستان قدس ، معاون رئیس جمهور از اقدامات زیست محیطی مدرسه پروین اعتصامی بازدید نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha