۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85603346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ مهر، مقاومت و نماز در مدارس کردستان طنین انداز شد

سنندج-ایرنا- همزمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید و همگام با سراسر کشور، زنگ مهر، مقاومت و نماز در مدارس استان کردستان نیز طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، آیین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان روز یکشنبه با حضور وزیر کشور، استانداران سابق و جدید و جمعی دیگر از مسئولان و اولیای دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه ابرار سنندج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین نمادین ضمن خیرمقدم به وزیر کشور اظهار کرد: تصمیم اگاهانه و دلسوزانه شما برای شرکت در این آیین از جهات گوناگون ارزشمند است و ما فرهنگیان و دانش‌آموزان آن را به فال نیک می گیریم و اینکه پایان کار چهره‌ای فرهنگی و دوستدار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان (استاندار سابق) و شروع کار چهره‌ دیگری (استاندار جدید) در مدرسه که مکانی مقدس و جایگاه علم و دانش است، بود پیامی روشن دارد و جایگاه والای معلم و علم و دانش را نشان می دهد.

هاشم ناظمی جلال افزود: مجموعه آموزش و پرورش کردستان با تلاش شبانه روزی چند ماهه زمینه حضور بانشاط حدود ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و ۲۳هزار معلم را درقالب ۱۵هزار کلاس درس وسه‌هزار و ۲۵۰ مدرسه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کردستان در ارزیابی‌های وزارت آموزش و پرورش در اکثرشاخص‌ها به بهترین شیوه عمل کرده است و در برخی شاخص‌ها ازمیانگین کشوری بالاتر و دربرخی شاخص‌ها جزواستان‌های برتر بوده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: حدود هزار و ۱۶۴نفر از جوانان تحصیلکرده از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا ماده ۲۸ برای سال تحصیلی جدید به استخدام آموزش و پرورش استان در امده‌اند و ساماندهی نیروی انسانی به گونه‌ای بوده است که اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون ابلاغ نباشد.

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و پس از به صدا در آمدن زنگ‌مهر، مقاومت و نماز توسط،وزیر کشور دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس‌های درس شدند و سال تحصیلی جدید بصورت رسمی اغاز،شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha