سقف های لرزان ۲۸۰ مدرسه نا ایمن در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- اول مهر فرارسید و اکنون ۲۸۷ مدرسه ناایمن و تخریب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به دلیل کمبود فضای فیزیکی آموزش و پرورش مجبور به استفاده از همین فضاها است اما هر لحظه خطر در کمین جان دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا، حذف مدارس کانکسی و سنگی ، ساخت مدرسه های جدید و افزایش تجهیزات لازم واحدهای آموزشی در اولویت دولت سیزدهم برای رسیدن به عدالت آموزشی در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق محروم و دورافتاده قرار گرفته و آینده روشن را نوید می دهد.

هم اینک طبق اعلام مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۷ مدرسه تخریبی در قالب یک هزار و ۲۱۳ کلاس درس در استان وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر تخریب شوند.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های بحران خیز است که با توجه به تعدد زلزله در مناطق مختلف استان باید مشکل مدارس ناایمن برطرف شود.

سقف های لرزان ۲۸۰ مدرسه نا ایمن در کهگیلویه و بویراحمد

تشکیل پرونده کیفری برای مدیران آموزش و پرورش

دادستان عمومی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس فرسوده موضوع مهمی است اما باید برخی واقعیت‌ها را هم در نظر گرفت بحث بودجه‌ها در این خصوص هم اولویت بندی شوند.

وحید موسویان افزود: ۲۸۷ مدرسه ناایمن و تخریبی در سطح استان برای مدارس غیرانتفاعی اجاره داده شده که ممکن است هر اتفاقی در آن بیفتد، حداقل کار این است اگر این مدرسه قابل استفاده نیست نباید آن را اجاره داد.

موسویان تصریح کرد: بنابراین دادستانی مرکز استان به عنوان مدعی العموم به این موضوع از باب ترک فعل ورود خواهد کرد. ۲۸۷ مدرسه ناایمن، از وضعیت جمعه بازار یاسوج بدتر است.

دادستان عمومی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک اول مهر، یکی از مدارس تخریبی شهر یاسوج با نام قائم آل محمد با ۵۰۰ نفر دانش آموز بازگشایی شده در حالی که این بنا ممکن است با یک زلزله دو ریشتری، به طور کامل تخریب شود و موجبات کشته شدن ۵۰۰ نفر دانش آموز را فراهم کند.

سقف های لرزان ۲۸۰ مدرسه نا ایمن در کهگیلویه و بویراحمد

مجوزی برای استفاده از ۲۸۷ مدرسه تخریبی صادر نشده است

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸۷ مدرسه تخریبی با یک هزار و ۲۱۳ کلاس درس وجود دارد که این اداره کل برای استفاده از آن ها تاکنون هیچ گونه مجوزی صادر نکرده است و باید همه این ۲۸۷ مدرسه تخریب و نوسازی شوند.

سید رضا موسوی نیک حسینی با اشاره به مدرسه قائم آل محمد یاسوج، افزود: این مدرسه مورد استفاده آموزش و پرورش برای مدرسه غیر انتفاعی است که ۵۰۰ نفر دانش آموز دارد.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان در همین خصوص تصریح کرد: بنای مدرسه قائم آل محمد یاسوج بدون هرگونه سازه فلزی و بتنی در دو طبقه بیش از ۴۰ سال است ساخته شده و خیلی نگران دانش آموزان و والدین آنها هستم.

این ۲ سال ۲۰۳ فضای آموزشی ورزشی و فرهنگی با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و ۸۰ درصد این طرج ها با مشارکت خیرین بوده است.۶۰ طرح آموزشی هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

سقف های لرزان ۲۸۰ مدرسه نا ایمن در کهگیلویه و بویراحمد

انتظار از دولت چهاردهم برای بازسازی مدارس تخریبی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته قرار بود ۱۰ هزار میلیارد ریال به استان برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهرستان بویراحمد تخصیص یابد اما با تغییر دولت این کار عملیاتی نشد.

محمد جمالی افزود: انتظار می‌رود دولت چهاردهم این مبلغ را برای رفع مشکل فضای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهد.

وی ادامه داد: فضای های آموزشی نقش مهمی در ارتقا کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی دارد و به همین دلیل باید استاندارد سازی فضاهای آموزشی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید ضمن فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در عرصه تعلیم و تربیت در مدارس، امکانات مورد نیاز آنها به روزرسانی شود.

امسال بیش از سه هزار آموزشگاه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز در سطح استان وجود دارد که با همکاری اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و ورزشی در مدارس استان توزیع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha