به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته ۲۰۰ فضای آموزشی در قالب ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان به بهرهبرداری رسید و هفته دولت امسال نیز ۴۶۰ کلاس درس در قالب ۱۱۴ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد؛ همچنین ۱۸۰ کلاس درس جدید نیز در قالب ۱۵ مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در راستای ارتقای سرانه فضای آموزشی استان کلنگ زنی شد اما در میان این تحولات، مدرسه فرسوده و ناایمن عبد جاسک از قافله بازسازی و استانداردسازی جامانده و چشم انتظار حمایتِ نوسازی مدارس و خیران مدرسه ساز است.
دغدغه اصلی والدین و خانوادههای روستای عبد جاسک، ایمن بودن محیط تحصیلی فرزندانشان است که خواستار توجه جدی به آن هستند؛ در چنین شرایطی میتوان با نوسازی و ایمن سازی تنها فضای آموزشی این روستا، لبخند مهر را بر لبان دانش آموزان این منطقه جاری کرد.
دهیار روستای عَبد بخش لیردف جاسک هرمزگان با اشاره به اینکه مدرسه روستای عَبد جاسک فرسوده و ناایمن است، گفت: ۱۵۰ دانشآموز این روستا در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۴) چشم انتظار ساخت یک فضای آموزشی ایمن و استاندارد هستند.
حسین شریفینیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه ۶ کلاسه دوره ابتدایی «شیخ محمد عبده» تنها فضای آموزشی روستای عبد با بافتی کاملا فرسوده و تخریبی است که حدود ۱۵۰ دانش آموز در آن تحصیل دارند.
وی بیان کرد: سقف و دیوارهای ساختمان مدرسه در حال فروریختن است و ایمنی لازم را برای حضور دانش آموزان ندارد.
دهیار روستای عبد بخش لیردف جاسک اظهار کرد: این مدرسه مخروبه و کلنگی هر لحظه جان دانش آموزان را با تهدید روبرو میکند.
شریفی نیا ادامه داد: وضعیت کنونی مدرسه موجب نگرانی والدین و خانوادههای دانش آموزان شده و آنان حاضر به فرستادن فرزندان خود به این فضای آموزشی فرسوده نیستند و خواستار رسیدگی به وضع موجود آن هستند.
روستای عبد بخش لیردف دارای ۸۲۰ نفر جمعیت است و در ۱۱۲ کیلومتری شهرستان جاسک قرار دارد.
بخش لیردف در شرق شهرستان جاسک دارای بیش از پنجهزار و ۵۰۰ دانشآموز در مقاطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه و ۹۳ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.
بخش لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام های پیوشک و سورک است.
جاسک با بیش از ۵۱ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.
نظر شما