آغاز سال تحصیلی در مدرسه‌های سمنان با نواختن زنگ مهر، ایثار و نماز + فیلم

سمنان - ایرنا - سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ با نواخته‌شدن زنگ‌های مهر، ایثار و نماز در مدرسه شاهد دوره اول ابتدایی سمنان با حضور مسوولان، اولیای مدرسه، والدین و دانش‌آموزان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد نبویان معاون برنامه‌ریزی امور آموزشی و پرورشی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و احمد همتی نماینده سابق مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد بهرامی فرماندار سمنان، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان، سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده انتظامی استان سمنان و جمعی از مدیران کل در آیین نواختن زنگ‌های مهر، ایثار و نماز در مدرسه دوره اول ابتدایی پسرانه شاهد در نخستین روز از مهر ۱۴۰۳ حضور داشتند و از خانه نماز نیز در این آیین رونمایی شد.

پیش از نواخته شدن زنگ‌های مهر، ایثار و نماز، حضور خادمان امام رضا(ع) با پرچم متبرک به حرم امام مهربانی‌ها گرمابخش این محفل بود.

معاون برنامه‌ریزی امور آموزشی و پرورشی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تبریک آغاز سال تحصیلی و آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان پیام وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۴ شهید معلم استان سمنان و تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: دانش آموزان و فرهنگیان زیادی برای اعتلاء قرآن و نماز و تامین امنیت جامعه و حفظ دین به شهادت رسیدند که باید یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

هاشمی استاندار سمنان نیز در این آیین با گرامیداشت هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی، گفت: عدالت آموزشی و توجه به آموزش و پرورش از اولویت‌های دولت چهاردهم و دکتر پزشکیان رییس جمهور است.

مدرسه خط مقدم جبهه فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز در این آیین گفت: آموزش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در سال تحصیلی جدید پیگیری می‌شود.

سیدجمال وزیری افزود: مدرسه یک نهاد راهبردی و یادگیرنده است و دانش آموز و معلم با هم در حال یادگیری هستند، آموزش در مدرسه صالح با رویکرد کمال گرایی و رسیدن به سعادت درجه انسان کامل دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مدرسه خط مقدم جبهه فرهنگی و معلمان فرماندهان این خط مقدم هستند و خانواده دانا، بصیر و آگاه در کنار مدرسه، دانش آموزی با هویت مانا می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: معلمان با آموزش‌های کاربردی نقشی مهم در صیانت و مدیریت دانش آموزان در فضای مجازی و رقبای نامرئی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ را در یکهزار و ۱۹۸ مدرسه با پنج‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس آغاز می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha