عزت مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است+ فیلم

تهران- ایرنا- معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با برشمردن عوامل عزتمندی مسلمانان گفت: عزتمندی ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با جنایت‌کارانی است که روی مغول را سفید کردند.

محسن مسچی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: رهبر معظم انقلاب در ملاقات اخیر با علمای اهل سنت به موضوع حفظ عزت مسلمانان اشاره کردند و به بحث کرامت انسان پرداخته و جنایت های رژیم صهیونیستی را مخالف کرامت انسانی دانستند.

وی اضافه کرد: که یکی از بزرگترین مسائل مربوط به عزت مسلمانان این است که انسان زیر با ظلم و زور غرب و جهان استکبار نرود. عزت مسلمانان جهان به این است که رابطه با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای مسلمان تحریم شود و از مردم مظلوم فلسطین حمایت به عمل آید.

مسچی افزود: عزتمندی ما در حمایت از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با جنایت کارانی است که روی جنایت کاران تاریخ را سفید کردند. برای عزت مسلمانان باید اعتلای اسلامی را حفظ کنیم.

معاون مجمع تقریب مذاهب اضافه کرد: بنابر این مقاومت، توجه به فرامین رهبری، مبارزه با استکبار، استقلال و حمایت از مردم مظلوم موجب عزتمندی جهان اسلام است و از طرف دیگر خیانت، عدم تحریم، کمک به رژیم صهیونیستی به شکل های مختلف و حمایت های لفظی و جانی موجب ذلت است و رهبر معظم انقلاب نمی خواهند که امت اسلامی در ذلت باشد.

وی با اشاره به ویژگی های سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: تاکنون مساله در هیچ کنفرانسی به این پررنگی مطرح نشده بود. چون سال گذشته موضوع فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام بود. متاسفانه جنایت های وقیحانه ای که رژیم کودک کش صهیونیستی بر این مردم مظلوم وارد کرده، باعث مصیبت های بسیاری در دنیای اسلام شد. لذا این مباحث جزو مهمترین مباحث کنفرانس امسال بود.

مسچی ادامه داد: بیش از دو میلیون نفر در یک سال اخیر در غزه آواره شدند و بیش از ۵۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. چون بیش از ۱۰ هزار نفر از این افراد، مفقود هستند و ۴۲ هزار نفر نیز به عنوان آمار رسمی تعداد شهدا اعلام شده است. رژیم صهیونیستی با بمباران هزاران بیمارستان، موسسات آموزشی، علمی، فرهنگی و حتی کلیساها به جنایت های خود ادامه می دهد ولی نکته عجیب این است که اگر یک حادثه کوچکی در ایران رخ دهد، دنیا تمام تبلیغات خود را بر روی آن متمرکز می کند در حالی که ۵۰ هزار نفر مظلومانه در بمباران ها شهید می شوند.

عزت مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است+ فیلم
محسن مسچی، معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

وی با مقایسه میزان بمب های بمبارانی ریخته شده بر سر مردم غزه گفت: بمب هایی که در یک سال گذشته بر سر مردم مظلوم غزه و فلسطین ریخته شد، از نظر وزنی بیشتر از بمب های آمریکا در ناکازاکی و هیروشمای ژاپن بوده است. مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی سکوت کرده و خفقان گرفته اند و این جنایت ها به عنوان یکی از بزرگترین جنایت های تاریخ نوشته خواهد شد.

رئیس کارگروه ملی سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی افزود: اگر روزی می گفتیم حمله مغول چقدر وحشیانه بوده ولی امروز رژیم صهیونیستی با جنایت های خود در فلسطین و غزه روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است. متاسفانه دولت های غربی به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی از آنها حمایت می کنند. چون اگر حمایت آنها نبود، رژیم صهیونیستی یک روز هم نمی توانست دوام بیاورد.

به گزارش ایرنا، سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین» با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و شخصیت های کشوری و لشکری و همچنین نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی پنجشنبه ۲۹ شهریور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. البته وبینارهای غیرحضوری این اجلاس از یکشنبه (۲۴ شهریور) آغاز شد و شنبه شب بیانیه پایانی این اجلاس منتشر شد.

در مجموع ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در قالب ۶ وبینار سخنرانی کردند و امسال ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، روسای سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا کردند.

بیش از ۳۱۳ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی است و کتابچه خلاصه مقالات در کنفرانس عرضه شد. همچنین ۱۲ کتاب در حوزه وحدت جهان اسلام در اجلاس امسال رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha