سلامت یک میلیون  و۵۱۰ هزار کودک سنجش شد 

بجنورد-ایرنا- معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سلامت یک میلیون و ۵۱۰ هزار کودک مورد سنجش قرار گرفت که بخشی از آن مربوط به کودکان بدو ورود به مدرسه و بخشی مربوط به کودکان زیر پنج سال است.  

به گزارش ایرنا، محمد مصطفوی روز یکشنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت در مدارس خراسان شمالی اظهار کرد: هدف ما ارزیابی سلامت یک میلیون و ۴۳۰ هزار دانش آموز بدو ورد به مدرسه است اما با سنجش کودکان زیر پنج سال بیش از این هدف پوشش داده شد.

وی گفت: اکنون ۹۹ درصد از دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در کشور با شرکت در سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر این اساس ۹ هزار دانش آموز بدو ورود به مدرسه راهی مدارس استثنایی شدند که این رقم همانند سال گذشته است.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: امسال کیفیت سنجش سلامت دانش آموزان به شدت بالا رفته است و فرآیند سنجش نیز تغییر یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهراد افزود: این طرح با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی با رویکرد کیفیت‌بخشی به آموزش دانش‌آموزان با مشکلات هیجانی، رفتاری، اختلالات یادگیری و دانش‌آموزان دیرآموز اجرا می شود.

مصطفوی افزود: در این طرح آموزش معلمان مدارس ابتدایی در دستور کار است تا دانش آموزان با نیازهای ویژه، دیرآموز و هیچجن رفتاری به موقع شناسایی و برای کمک به آنان مداخله های لازم انجام شود.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: ۳۰۰ هزار معلم ابتدایی مدارس آموزش و پرورش استثنایی در این طرح آموزش می بینند.

به گزارش ایرنا، ۱۸۰ هزار دانش آموزش استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی کشور تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha