۷۸۰۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در کشور ساخته شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای فراهم کردن شرایط بازگشایی مدارس در سطح کشور، گفت: فقط برای امسال هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس ساخته شده تا دانش آموزان با خیال راحتری سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدمهدی کاظمی روز یکشنبه در مراسم زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس استان کرمانشاه با حضور استاندار، مدیران، فرماندهان استان و مسوولان آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه «عصمتیه» شهر کرمانشاه افزود: سال تحصیلی جدید با حضور ۱۶ میلیون دانش آموز و تدریس یک میلیون معلم در ۱۱۰ هزار مدرسه آغاز شد.

وی دانش آموزان را به عنوان نیروی انسانی آینده بزرگترین سرمایه کشور دانست و گفت: به همین خاطر آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تربیت این نیرو انسانی که تمام پیشرفت و توسعه و آینده کشور به دست آن است؛ دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه مسوولان و دستگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این وزارتخانه به اهداف خود که همان تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است را محقق سازد.

کاظمی در ادامه به توصیه های مقام معظم رهبری به دانش آموزان مانند خوب درس خواندن، تهذیب نفس و ورزش و توجه به سلامت بدن اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که دانش آموزان امروز به آن باید توجه داشته باشند و مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش نیز هست؛ کسب سواد و اخلاق رسانه ای است که دانش آموزان فرق مطالب و اخبار درست و غلط را از هم تشخیص دهند.

وی با اشاره به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گفت: در این راه آموزش و پرورش با تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه مهمترین نقش را دارد لذا همه مسوولان و مدیران کشوری و استانی در راستای تحقق به این هدف باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط معاون وزیر قرائت شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

اجرای سرود ملی و مذهبی و نقاله خوانی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha