آتش سوزی عمدی کارخانه بازیافت خرم آباد
عکس تزیینی است

خرم آباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: کارخانه بازیافت این شهر که به تازگی وارد مدار فعالیت شده بود به صورت عمدی توسط عده ای به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز گذشته خبری مبنی بر آتش سوزی عمدی کاخانه بازیافت شهر خرم آباد در فضای مجازی منتشر شد. در این خبر عنوان شده بود که نوار نقاله، پمپ موتور، کابل های فشار قوی و اتاق فرمان این کارخانه در این آتش سوخته و خسارت های جدی و میلیاردی به آن وارد شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب هرگونه سهل انگاری در خصوص نگهداری از کارخانه بازیافت اظهار کرد: افرادی در حالیکه چهره های خود را پوشانده بودند با استفاده از تاریکی شب و با در دست داشتن سلاح گرم کلاشینکف با مراجعه به کارخانه و تهدید نگهبانان، آنان را در کانکس نگهبانی محبوس کرده بودند.

رضا ماجدی با اشاره به موجود بودن تصاویر دوربین های مداربسته کارخانه افزود: این افراد سپس به درون کارخانه رفته و با پاشیدن بنزین اقدام به آتش کشیدن بخش های مختلف کرده و پس از این اقدام با پرت کردن تلفن های همراه نگهبانان از مهلکه گریخته بودند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارات هستند عنوان کرد: متاسفانه بر اثر این حادثه خسارت های جدی به کارخانه بازیافت شهرداری وارد شده است اما از رقم دقیق آن فعلا اطلاعی در دست نیست.

وی یادآور شد: کارخانه بازیافت شهرداری خرم آباد پس از وقفه ۲ ساله در فعالیت، حدود یک ماه پیش با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای اورهال قطعات، دوباره وارد مدار فعالیت شده بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به پیگیری نیروهای امنیتی و پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه بیان کرد: به نظر می رسد افرادی که گمان می کردند فعالیت کارخانه باعث کساد شدن شغل آنها می شود و پیش تر نیز تهدید کرده بودند در این قضیه نقش داشته باشند.

بیش از ۱۶۰ واحد در مناطق مختلف شهر خرم آباد به جمع آوری و خرید و فروش غیر مجاز ضایعات مشغول بوده اند که به دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری در راستای حفظ سلامت مردم، جلوگیری از آلودگی و خرید و فروش اموال مسروقه در حال جمع آوری از سطح شهر هستند.

در روزهای گذشته خرید و فروش و جمع آوری هرگونه ضایعات در شهر خرم آباد ممنوع و در این راستا اقدام به جمع آوری بیش از ۱۰ دستگاه خودروی جمع آوری ضایعات و پلمب بیش از ۱۰۰ واحد ضایعاتی در شهر خرم آباد انجام شد که به نظر می رسد در روی دادن این اتفاق بی تاثیر نباشد.

ضایعات نوعی پسماند خشک هستند که شهرداری ها روزانه برای جمع آوری آنها هزینه هنگفتی را صرف می نمایند اما ضایعات فروشان با جمع آوری آنها باعث می شوند پیمانکاران رغبتی به سرمایه گذاری در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha