دهگردی مدیران جهاد کشاورزی محمودآباد برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز

ساری- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی مازندران گفت: دهگردشی های کارکنان این مجموعه باعث قلع و قمع ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، محمد هادی‌زاده روز یکشنبه گفت: به دنبال شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد با پیگیری‌های مرکز جهاد کشاورزی عبدالله‌آباد و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

او افزود: این بناهای غیرمجاز شامل دیوارکشی و تفکیک بوده که پس از چندین بار اخطار کتبی و بی‌توجهی مالکان در روستاهای بیشه‌کلا، علمده‌غربی، رودپشت و چهارافرا قلع و قمع شد.

دهگردی مدیران جهاد کشاورزی محمودآباد برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز

هادی‌زاده با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط یگان ۱۳۱ این مدیریت، گفت: پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسئولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه اقدامات دیوارکشی غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است.

او با اشاره به اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: هرگونه مستحدثات خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع بوده و با متخلفین برابر ماده ۳ و ۱۰ این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: افراد سودجو همواره به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت و ساز در مزارع، باغ‌ها و اراضی ملی هستند که این موارد علاوه بر اینکه به خرد شدن اراضی کشاورزی منجر می‌شود، تولید و امنیت غذایی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده و هفت درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مسوولان امر در مازندران همواره یکی از اولویت‌های خود را توسعه این بخش اعلام کرده و اینک با پیگیری مسوولان ملی و استانی تلاش بر این است تا این ظرفیت استان در دولت چهاردهم بیش از پیش شکوفا شود.

در این بین برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

همچنین طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha