۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85603648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ خانه قدیمی وقفی بابل نیازمند نوسازی است

۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85603648
۱۰۰ خانه قدیمی وقفی بابل نیازمند نوسازی است

ساری - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این که، احیای خانه‌های قدیمی وقفی یکی از اولویت های محسوب می شود، گفت: یکصد خانه وقفی قدیمی بابل نیازمند نوسازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن برزگر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ خانه قدیمی وقفی در شهر بابل در حال نوسازی است.

وی گفت: این طرح های عمرانی که از پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد برخوردار هستند ۲ واحد مسکونی همزمان با هفته وقف نوسازی آنها انجام و افتتاح می شود.

برزگر با بیان این که حفظ عین وقف یکی از ضرورت های مهم است که باید مد نظر باشد، اظهار کرد: زمانی می توانیم از درآمد موقوفه بر اساس نیت واقف عمل کنیم که وقف صورت گرفته قابلیت بهره برداری داشته باشد.

رییس اداره اوقاف بابل گفت: بهره مندی از ظرفیت جوانان در هیات امنای مساجد و حسینیه ها یکی از برنامه های جدی اداره اوقاف شهرستان محسوب می شود که بر اساس برنامه در حال انجام هستیم.

وی گفت: ۵۰ درصد اعضای هیات امنای اماکن مذهبی باید زیر ۴۰ سال باشد تا بنا به شرایط زمانی کارهای فرهنگی را جوانان به خوبی انجام دهند.

برزگر با اشاره به این که در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط به نیازمندان کمک شد، بیان داشت: یکصد بسته لوازم تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار اهداء شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha