۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85603664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مرکز از ۱۱ مرکز ترک اعتیاد دزفول مجاز است

۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۱
کد خبر: 85603664
سه مرکز از ۱۱ مرکز ترک اعتیاد دزفول مجاز است

دزفول-ایرنا- رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: سه مرکز ترک اعتیاد مجاز با نظارت بهزیستی در دزفول فعال است ضمن اینکه حدود هشت مرکز غیرمجاز نیز در این شهرستان وجود دارد.

محمد پیلوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مراکز ترک اعتیاد "سلام زندگی", "صداقت "و "حیات پاک" جزو مراکز مجاز دزفول هستند که زیرنظر کارشناسان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتادانی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند که در مراکز مجاز نگهداری شوند، تاکید کرد: حدود هشت مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در دزفول وجود دارد که در این مراکز فعالیت تخصصی برای بهبودی معتادان انجام نمی‌شود و در برخی موارد به جای بهبودی، فرد معتاد پس از اعتیاد به چند مواد مخدر صنعتی از این مراکز خارج می‌شود.

رییس اداره بهزیستی دزفول ادامه داد: مراکز مجاز ترک اعتیاد توسط کارشناسان بهزیستی نظارت و از تجهیزات موردنیاز و روش‌های درمانی درست برخوردار هستند و خانواده فرد معتاد تا زمان بهبودی حمایت و از نوشت افزار، پوشاک و بسته‌های معیشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اگر فرد یک سال پس از بهبود از مواد مخدر پاک باشد ضمن حمایت در راستای اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای و جواز کسب، از تسهیلات بانکی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی نیز بهره‌مند می‌شود.

۱۲ کودک کار در دزفول تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

پیلوار درخصوص حمایت از کودکان کار نیز گفت: برخی خانواده‌ها توانایی مالی برای پذیرش کودکان کار ندارند که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۲ کودک کار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته و نگهداری می‌شوند.

۱۴ هزار نفر از خدمات بهزیستی دزفول بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha