رستمی: نگاه‌مان به آینده جودو ایران است/ جهانی تاجیکستان تجربه خوبی برای جوانان خواهد بود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم جودو جوانان ایران، گفت: نفراتی که به جهانی تاجیکستان اعزام می‌شوند، آینده جودو ایران هستند که میدان بزرگی را تجربه خواهند کرد.

ایوب رستمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط تیم جودو جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی پرداخت و اظهار داشت: این پیکارها طی روزهای ۱۲ الی ۱۵ مهرماه به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شهریورماه، پیکارهای قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی برگزار شد و مقرر شد نفراتی که در آسیا به مدال می‌رسند را به جهانی اعزام کنیم. چهار مدال‌آور پیکارهای قاره‌کهن را به اضافه عباس موحد که در دیدار رده‌بندی و با یک اخطار به محمدمهدی مظلوم (دیگر نماینده ایران) باخت را، به جهانی تاجیکستان می‌بریم.

سرمربی تیم جودو جوانان ایران، بیان کرد: در تاریخ جودوی ایران، پنج مدال در مسابقات جهانی گرفته‌ایم که طلا نبوده است. اولین مدال توسط آرش میرسماعیلی به دست آمد که نقره بود. همچنین در سال ۲۰۰۶ تاکنون مدالی در این آوردگاه نداشته‌ایم و اکنون نیز کارمان سخت است.

وی گفت: در المپیک پاریس شاهد بودیم که سن چند قهرمان مطرح جهان بالا رفته و قطعا به المپیک بعدی نخواهند رسید. به همین دلیل کشورها سرمایه‌گذاری وسیعی در رده جوانان داشته‌اند و حتما در مسابقات جهانی تاجیکستان، شاهد مبارزات با کیفیتی خواهیم بود. کشورهای صاحب قدرت در ورزش، از حالا کارشان را برای المپیک لس‌آنجلس آغاز کرده‌اند.

رستمی ادامه داد: کشورهای زیادی برای حضور در جهانی ثبت نام کرده‌اند و حتما مبارزات خوبی را شاهد خواهیم بود. این بزرگترین رویدادی است که جوانان ما تجربه خواهند کرد. نفرات رنکینگ‌دار جوانان در این مسابقات حضور دارند و به طور قطع تلاش می‌کنیم با تمام توان برای دفاع از نام ایران مبارزه کنیم، اما کار برای رسیدن به مدال بسیار دشوار است.

رستمی: نگاه‌مان به آینده جودو ایران است/ جهانی تاجیکستان تجربه خوبی برای جوانان خواهد بود

وی گفت: خیلی سخت است که دو مرتبه ورزشکاران را در فاصله یک ماه به اوج رساند. در کادر فنی تلاش کردیم تا نفرات ما برای جهانی به شرایط خوبی برسند و باید از همکارانم در کادر فنی و مسئولان فدراسیون تشکر کنم که همگی در کنار هم برای این تیم تلاش کردیم.

رستمی با بیان اینکه نفرات فعلی تیم جوانان، آینده جودوی ایران هستند، توضیح داد: در تیم اعزامی ما، دو جودوکار (نیک‌سرشت و مظلوم) هنوز می‌توانند در رده نوجوانان روی تاتامی بروند، اما آنان را به جهانی جوانان اعزام می کنیم تا تجربه خوبی به دست آوردند.

ترکیب تیم اعزامی جوانان ایران بدین شرح است

وزن ۸۱- کیلوگرم: الیاس پرهیزگار

وزن ۹۰- کیلوگرم: امیرعباس چوپان

وزن ۱۰۰- کیلوگرم: علیرضا نیک‌سرشت

وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: محمدمهدی مظلوم و عباس موحد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha