سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک فرصتی برای تبیین جنایات رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل بین الملل گفت: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی فرصتی است تا آقای پزشکیان ضمن تبیین جنایات رژیم صهیونیستی، نگرانی های ملت ایران از اقدامات جنگ طلبانه رژیم اسرائیل را به گوش جهانیان برساند.

عابد اکبری کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت و ابعاد سفر نخست مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به نیویورک اظهارداشت: سفر نخست آقای پزشکیان به نیویورک جهت شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به این جهت که فرصتی جهت «بازنمایی افق‌های جدید در سیاست خارجی» جمهوری اسلامی ایران است می تواند حایز اهمیت زیادی باشد.

وی گفت: این سفر در شرایطی انجام می گیرد که غرب آسیا در بحرانی ترین شرایط خود در دهه های اخیر قرار دارد و منطقه در حالت آتش زیر خاکستر بوده و به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی هر لحظه ممکن است تنش و درگیری به بالاترین سطح خود برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بازی خطرناکی که رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر آغاز کرده و این روزها با تشدید جنایت هایش می رود تا «آغازگر یک جنگ تمام عیار» باشد. سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی فرصتی است تا آقای پزشکیان ضمن تبیین جنایات رژیم صهیونیستی نگرانی‌های ملت ایران از اقدامات جنگ طلبانه رژیم اسرائیل را به گوش جهانیان برساند.

اکبری بیان کرد: این سفر همچنین فرصت مغتنمی است برای بیان مواضع دولت چهاردهم در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی و به خصوص در رابطه با رفع تحریم ها که از مهمترین شعارهای انتخاباتی آقای پزشکیان نیز بود و این مذاکرات می تواند نقطه آغازی بر عملی کردن این وعده ها تلقی شود.

وی ادامه داد: حضور سیدعباس عراقچی به عنوان وزیر خارجه و فردی که به مدت یک دهه در مذاکرات دیپلماتیک مربوط به برجام نقش کلیدی داشته است نیز می تواند به رفع گره‌های احتمالی در این مذاکرات کمک کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: در شرایط حاضر به نظر می رسد کشورهای غربی با تجزیه و تحلیل رویدادهای ماه های اخیر پس از طوفان الاقصی و تحولات گسترده ناشی از آن در حال بازخوانی نگرش‌ها و سیاست های خود نسبت به منطقه غرب آسیا هستند.

اکبری تصریح کرد: در این میان به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران از موقعیت ویژه ای برخوردار است، خویشتنداری ایران در برابر حرکات تنش آفرین رژیم صهیونیستی دست بالایی را برای «تنوع بخشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» فراهم ساخته است و بر همین اساس دولت چهاردهم می تواند ظرفیت بسیار زیادی را برای گفت‌وگو با کشورهای غربی بوجود آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشورهای غربی امروزه بیشتر از هر زمانی به ضرورت تبادل نظر و گفتگو با ایران واقف هستند. از این فضای تحول یافته و جدید باید به بهترین نحو استفاده کرد. منطقه در دوره جدیدی قرار گرفته که در آن دیپلماسی جایگاه برجسته ای دارد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان یکشنبه یکم مهرماه به‌منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

وی با بدرقه رسمی رئیس دفتر رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم کشورمان باشم تا صدای حق طلبی و عدالت خواهی آنها که اعتقاد قلبی ماست را به گوش کسانی که در سازمان ملل هستند برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha