آغاز انتخابات دور جدید اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی

تهران- ایرنا- معاون مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از آغاز انتخابات دور جدید اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در شیراز و تهران خبرداد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مجتبی صفری در آستانه برگزاری دور جدید انتخابات اتحادیه‌های علمی دانشجویی گفت: انتخابات شورای مرکزی اتحادیه‌های علمی دانشجویی به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و با رأی دبیران و نمایندگان انجمن‌های علمی هر رشته خاص، اعضای شورای مرکزی اتحادیه رشته مربوط به مدت یک سال انتخاب می‌شوند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده، تا پایان مهرماه سال جاری مجامع و انتخابات اتحادیه‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

صفری افزود: دانشگاه شیراز با مشارکت پارک علم و فناوری فارس، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبائی در مجموع، میزبان برگزاری ۶ مجمع انتخاباتی در روز دوشنبه ۲۶ شهریور بود.

معاون مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دبیران تمام اتحادیه‌ها باید نسبت به برگزاری مجمع سالانه اتحادیه خود مطابق ماده ۴ دستورالعمل ضوابط تأسیس و فعالیت اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری اقدام کنند.

صفری تصریح کرد: با تاکید بر رویکرد مشترک معاونت فرهنگ و اجتماعی و معاونت فناوری و نوآوری، مبنی بر ورود گسترده انجمن‌های علمی دانشجویی به چرخه فناوری و نوآوری، در فرایند برگزاری این مجامع، همکاری و هم‌افزایی موثری با پارک‌های علم و فناوری صورت گرفته است.

وی گفت: برگزاری حضوری مجامع، عرصه‌ای مفید برای انتقال تجربه و هم‌آفرینی انجمن‌های مرتبط در دانشگاه‌های مختلف است و انجمن‌ها در فرصتی دو روزه می توانند با تمرکز بر ماموریتی مشترک، برنامه اقدام یک سال خود را مرور کنند.

تاکنون مجمع انتخاباتی ۶ اتحادیه در رشته های شیمی، کامپیوتر، علوم دامی و صنایع غذایی، گردشگری و هتلداری، حقوق و تاریخ برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha