۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85603953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال هشت وقف جدید در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت توسعه موقوفه قرآنی گفت: در نیمه نخست امسال هشت مورد وقف جدید به همت خیرین و واقفان نیک‌اندیش در استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مواردی که در سالجاری از سوی واقفان خیراندیش وقف شده است شامل زمین و خانه مسکونی، باغ و زمین کشاورزی و باغ ویلا بوده است.

وی ادامه داد: وقف‌های جدید با نیت کمک به ازدواج جوانان، کمک به فقرا، خیرات و مبرات و برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان از نظر موقفات قرآنی بسیار ضعیف است تصریح کرد: تاکنون وقفی مرتبط با قرآن در استان به ثبت نرسیده و این در حالی است که یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی قرآن و فعالیت‌های پیرامون آن است از همین رو تلاش می‌شود خیران به سمت وقف‌های قرآنی هدایت شوند.

امیری هدایت واقفان و خیران به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: تجربه خوبی در خصوص راه‌اندازی وقف‌های دانش‌بنیان در استان طی سال‌های اخیر داشته‌ایم و در مزارع کشاورزی و پرورش ماهی موقوفی با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات به چند برابر افزایش پیدا کرده است اما تعداد این موقوفات بسیار اندک است و باید واقفان خیراندیش را بیشتر به سمت و سوی این نیت‌ها هدایت کرد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد موقوفات جایگاه پایینی در کشور دارد یادآور شد: از مجموع موقوفات استان ۳۰۰ موقوفه منفعتی و یک هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون یک هزار و ۸۰۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است. بیشترین موقوفات ثبت شده در استان در بخش کشاورزی با ۷۰۰ رقبه است و موقوفات تجاری با ۶۵۰ رقبه در رتبه بعدی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha