بیش از ۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی محقق شد

رشت - ایرنا- رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تحقق بیش از ۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و  ۲۳ همت طرح سرمایه گذاری داخلی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد سجاد سیاهکارزاده روز یکشنبه در جلسه انعقاد قرار داد با شرکت تراکتورسازی تبریز با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ارزش درخواست‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده در این سازمان ۱۲۰ همت بود که ۲۳ همت آن بعد از تأیید توسط این سازمان وارد مرحله اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با تلاش‌های بخش‌های مختلف این سازمان به ویژه معاونت سرمایه‌گذاری ارزش سرمایه‌گذاری‌های محقق شده داخلی به ۹ همت رسید و ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی نیز بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار بود.

وی تاکید کرد: درخواست‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده در سال ۱۴۰۲ نیز۲۷ همت بود که از این رقم ۱۷ همت در بخش احداث طرح‌های سرمایه‌گذاری بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی کل سرمایه‌گذاری محقق شده در سال ۱۴۰۲ را در حدود ۶ همت اعلام کرد و افزود: ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی طی این مدت ۱۵.۹ میلیون دلار است.

وی از احداث واحد تولیدی صادرات محور شرکت تراکتورسازی تبریز نیز در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: پس از مذاکرات صورت گرفته در خصوص ایجاد شعبه‌ای از شرکت مزبور برای تولید محصولات مکانیزه تولید - برداشت برنج، قرارداد احداث کارخانه ای با میزان سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال میان این سازمان و شرکت تراکتورسازی تبریز منعقد شد.

سیاهکارزاده تصریح کرد: امضای این قرار داد به تأمین نیازهای اولیه کشاورزان گیلانی و استان‌های همجوار برای کشت و برداشت مکانیزه محصول و بالارفتن سرعت و دقت فرآیندهای موصوف و به تبع آن تجاری‌سازی صنعت کشاورزی کمک می کند؛ از سوی دیگر با توجه به وجود ۲ مجتمع بندری و اتصال به شبکه ریلی در کنار موقعیت مناسب در ارتباط با بازارهای منطقه‌ای، صادرات به بازار کشورهای حوزه دریای کاسپین از مهمترین دلایل حضور این شرکت مطرح تولیدی کشور در نخستین منطقه آزاد شمال کشور است.

وی اضافه کرد: بعد از طی مراحل اجرایی توسط طرف مقابل، قرارداد توسط سازمان ابلاغ می‌شود و با آغاز عملیات احداث واحد صنعتی مزبور در شهرک صنعتی ناحیه ۲ از سوی شرکت تراکتورسازی، انتظار می‌رود در فاز نهایی، شاهد ایجاد فرصت شغلی برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم باشیم.

عقد قرارداد ارائه تسهیلات و تخفیفات در دریافت عوارض از برندهای مطرح داخلی در زمینه تأمین مواد اولیه به منظور کاهش هزینه تمام شده محصول نهایی و همکاری در بازاریابی و صادرات تولیدات ایرانی به کشورهای بازار هدف منطقه آزاد انزلی، از مهمترین دستورکارهای این سازمان ظرف سالهای اخیر در قالب اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha