۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85603979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین از استان های مستعد پرورش اسب است

۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85603979
قزوین از استان های مستعد پرورش اسب است

قزوین - ایرنا - سرکلانتر قزوینی و داور بین المللی اسب اصیل گفت: قزوین یکی از مستعدترین استان های کشور در زمینه تولید و پرورش اسب در نژادهای مختلف است.

بهرام خیرخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدون شک در صورت توجه و حمایت مسوولان، قزوین می تواند به یکی از قطب های مهم اسب و اسبداری در کشور تبدیل شود چرا که به لحاظ موقعیتی و وجود زیرساخت های آن، این استان مستعد انجام این کار است.

وی که با اسب "اویس بابا" و با هندلری محمدرضا بابایی روز گذشته و در جشنواره زیبایی اسب نژاد ترکمن در تهران به عنوان نایب قهرمانی دست یافته بود، ادامه داد: در رقابت های این جشنواره ۹۸ راس اسب از زیباترین اسب های خالص نژاد ترکمن و طی ۲ روز در باشگاه شدت بهشت تهران برگزار شد و قضاوت آن نیز بر عهده ۲ داور بین المللی از کشورهای روسیه و اوکراین بود.

رییس کمیته جشنواره های زیباییی موسسه تحقیقات علوم دام کشور یادآور شد: جشنواره زیبایی اسب نژاد ترکمن در کلاس قابل قبولی برگزار شد و در کلاس نریان های تا پنج سال اسب اویس بابا با امتیاز ۸۳.۵ به مقام نایب قهرمانی و در آیتم سر نیز بهترین نمره کل جشنواره را به خود اختصاص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha