افتتاح مرکز سلمان فارسی شیراز؛ افزایش ۳۰ تخت توانبخشی برای جانبازان فارس

شیراز – ایرنا –مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام کرد: با افتتاح طرح توسعه مرکز توانبخشی سلمان فارسی شیراز، ۳۰ تخت به ظرفیت باتوانی جانبازان قطع نخاعی فارس افزوده شد تا پاسخی موثر و ارزشمند به نیازهای درمانی این قشر ایثارگر باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ابراهیم بیانی روز یکشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت:این مرکز اقدامی برای پاسخ به نیاز جانبازان است اما هنوز با آنچه شایسته جانبازان قطع نخاعی فارس است فاصله داریم.

وس ادامه داد: فارس ۷۰۰ جانباز ۷۰ درصد و بیشتر دارد که از این شمار ۱۴۵ نفر از آنها قطع نخاع هستند.

بیانی ادامه داد: مرکز بازتوانی جانبازان قطع نخاعی سلمان فارسی فارس با ۳۶ سال سابقه، تنها توان بستری ۱۰ جانباز و ظرفیت ارائه خدمت سرپایی به ۱۵۰ جانباز را داشت؛ احساس نیاز شدید سبب شد تا طرح توسعه آن کلید بخورد و امروز در آغازین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس افتتاح شد.

او گفت: مرکز توسعه یافته بازتوانی جانبازان قطع نخاع سلمان فارسی، اکنون ۳۰ تخت بستری دارد و با ۴۶ نفر پرسنل شامل پنج پرستار، یک پزشک، هفت بهیار و نیروهای اداری و خدماتی آماده پذیرش هشت جانباز برای بستری و ارائه خدمات سرپایی به چند برابر بیشتر از این شمار است.

افتتاح مرکز سلمان فارسی شیراز؛ افزایش ۳۰ تخت توانبخشی برای جانبازان فارس

رفع کاستی‌های مرکز توانبخشی جانبازان همراهی بیشتری می‌طلبد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار داشت: ساختمان تجهیز شده سلمان فارس افتتاح شد، اما در برخی جزئیات هنوز کمبودهایی دارد که می‌کوشیم طی ۲ هفته آینده برطرف شود.

او ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق همراهی کافی را نداشته و در زمینه تامین آب نیز با مشکل مواجه است که رفع این مسائل نیازمند دستورات استاندار فارس است تا حل آن شتاب بیشتری بگیرد.

به گفته بیانی سه سال پیش که استاندار فارس برای تکریم جانبازان از بیماران بستری در این مرکز عیادت کرد، از وی درخواست شد تا چند سوییت برای اقامت یک یا چند شب خانواده جانبازان که از دیگر شهرستان‌های استان می‌آیند فراهم شود، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: هر چند این اقدامات بسیار موثر است اما شایستگی آنها، شرایط مطلوب‌تری را می طلبد.

مطالبه‌های جانبازان فارس؛ پروژه‌های برزمین مانده

علاوه بر کمک به برطرف شدن برخی از کاستی‌های مرکز توانبخشی سلمان فارس، جانبازان حاضر در این مراسم و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، بازگرداندن مجتمع ایثار به بنیاد شهید فارس و افتتاح فاز ۲ بیمارستان جنت را هم مطالبه کردند.

بیانی گفت: باید با نگاهی جهادی تکمیل فاز ۲ بیمارستان جنت تسریع شود تا بتوانیم تا ۲۲ بهمن یا حداکثر تا پایان سال شاهد افتتاح آن باشیم و در اختیار جانبازان اعصاب و روان استان قرار گیرد.بیمارستان اعصاب و روان جانبازان که در قالب فاز ۲ بیمارستان جنت اجرایی شده اما حرکتی کند داشته، اکنون به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی رسیده و در صورت تکمیل ۳۵ تخت به ظرفیت پذیرش بستری این گروه از جانبازان فارس می‌افزاید.

او اضافه کرد: بازگرداندن مؤسسه فرهنگی ورزشی ایثار شیراز به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از مطالبات جامعه شاهد و ایثارگری استان است و در این صورت می‌توانیم بهترین خدمات را به جامعه ایثارگری برسانیم.

مدیریت موسسه یاد شده دوسال پیش از استان ها از جمله استان فارس گرفته و به تهران منتقل شد.

افتتاح مرکز سلمان فارسی شیراز؛ افزایش ۳۰ تخت توانبخشی برای جانبازان فارس

قول استاندار فارس برای پیگیری کاستی‌های مرکز توانبخشی سلمان فارسی

استاندار فارس در این آیین قول پیگیری داد تا در تماس با دستگاه‌های توزیع برق و آب، هر چه زودتر موانع آغاز به کار مرکز توانبخشی سلمان فارسی برطرف شود.

محمد هادی ایمانیه درباره موسسه ایثار نیز گفت: برای بازگشت موسسه ایثار به ایثارگران فارسی، صحبت‌های اولیه با سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شده و امیدواریم با نوع نگاهی که او به حل مشکلات جامعه ایثارگری دارد، این مساله حل شود.

او درباره بیمارستان جنت نیز گفت: می کوشیم پیش از پایان سال ۱۴۰۳، فاز جدید بیمارستان جنت بهره برداری شود و معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بررسی کند که چطور می‌توان در بیمارستان کنونی خدمات مناسب‌تری ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha