بانک‌های کنگاور نیمه اول امسال در پرداخت تسهیلات عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند

کنگاور- ایرنا- بخشدار مرکزی کنگاور با بیان اینکه برخی بانک‌ها در ۶ ماه نخست سال جاری در پرداخت تسهیلات تکلیفی عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند، بر تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، احسان قارلقی روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اشتغال کنگاور، از عملکرد تعدادی از بانک‌ها خصوصا ملی، مهر ایران، سپه و ملت به شدت انتقاد کرد و گفت: این بانک‌ها در زمینه عدم پرداخت تسهیلات هشت پروژه مهم اشتغال‌زایی شهرستان ناتوان بوده‌اند.

وی اظهار کرد: از بانک های عامل انتظار داریم نسبت به سخت گیری های خارج از دستورالعمل های ابلاغی خودداری کرده و همکاری لازم را با متقاضی در جهت پرداخت تسهیلات داشته باشند.

قارلقی افزود: سال گذشته شهرستان کنگاور در بحث اشتغال برتر بود و انتظار این است با تلاش تمام دستگاه‌های امسال نیز رتبه برتر استان را کسب کند.

وی اضافه کرد: با ثبت سایر تعهدات انجام شده در سطح ادارات رتبه شهرستان ارتقا یافته و جزو شهرهای پیشتاز استان در زمینه اشتغال خواهیم بود.

بخشدار مرکزی کنگاور همچنین خواستار همکاری همه مدیران مرتبط با اشتغال و تولید و بانک‌ها شد و اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند تلاش مدیران جهادی هستیم و نمی‌توان با روند سابق کارها را پیش برد.

قارلقی همچنین با انتقاد از عملکرد بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: بنیاد برکت سال گذشته پرداخت تسهلات برای پنج روستا را متعهد شد که متاسفانه به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و موجب تزریق ناامیدی و بدبینی در بین روستاییان شد.

وی افزود: امسال نیز طرح های اشتغالزایی هفت روستای بزرگ که عموما مرکز دهستان و دارای شرایط اشتغال زایی در حوزه صنایع تبدیلی، دامپروری و دیگر حوزه های مرتبط هستند مهیا شده که امیدواریم بنیاد برکت نسبت به تعهدات خود جامعه عمل بپوشاند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ درصد تعهد شهرستان کنگاور در سامانه رصد ثبت شده و سال گذشته نیز بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در شهرستان کنگاور محقق شد.

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha