احمدوند: آثار محمود حکیمی به درد مردم می‌خورد

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه «محمود حکیمی» نیازهای زمانه را به خوبی می‌شناخت، گفت: این مساله باعث شده بود تولیدهای حکیمی به درد مردم بخورد، زیرا می‌دانستند که چه چیزی نیاز است و چه باید بنویسد.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، درباره دیدارهایی که در زمان حیات محمود حکیمی با او داشت، گفت: توفیق داشتم و چند باری خدمت او بودم، دیدم انسان باصفا، با بینش ویژه‌ و دارای وسعت نظر بودند. اشراف خوبی نسبت به معارف دینی و متون ادبیات فارسی و گنجینه نظم و نثر فارسی داشتند. حکیمی ارتباط خوبی با مردم برقرار می‌کردند و شخصیت جذابی داشتند، خوش محضر بودند و انسان جذب او می‌شد، هم‌نشینی و صحبت کردن با او دل‌نشین بود و مغتنم بود.

امیدورام آثاری که نیاز به بازنویسی دارند، مورد بازنگری قرار بگیرد و تبدیل به مجموعه ماندگار شوند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه محمود حکیمی نیازهای زمانه را به خوبی می‌شناختند، ادامه داد: این مساله باعث شده بود تولیدهای حکیمی به درد مردم بخورد، زیرا می‌دانستند که چه چیزی نیاز است و چه باید بنویسد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌نشینی با او موجب یادگیری می‌شد، افزود: همواره از محضر او یاد می‌گرفتیم و استفاده می‌بردیم. امیدوارم آثار ایشان همچنان تجدیدچاپ شود، همچنین به اینکه آثار متولی داشته باشد توجه شود و به فراموشی سپرده نشود. امیدوارم آثاری که نیاز به بازنویسی و بازنگری دارند، به شکل مرتب مورد بازنگری قرار بگیرد و به تدریج آثار تبدیل به مجموعه ماندگار شوند و به درد نسل جدید و نسل نوجوان فعلی هم بخورد.

احمدوند: آثار محمود حکیمی به درد مردم می‌خورد
از راست: یاسر احمدوند معاون فرهنگی و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمود حکیمی یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که به‌ دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده بود و بامداد جمعه ۳۰ شهریور دارفانی را وداع گفت. آیین تشییع پیکر محمود حکیمی یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در پهنه رودکی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha