۴ همت صرف اجرای نیات واقفین شد/ مولدسازی راه پیشرفت کشور

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در بحث مولدسازی می خواهیم پیشران پیشرفت ایران اسلامی باشیم، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ ۴ همت صرف اجرای نیات واقفین شده است.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در روز یکشنبه در گرامیداشت هفته وقف و تبریک ایاد اسلامی و دفاع مقدس در محفل انس با قرآن کریم در سالن آمفی تئاتر سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با توجه به نیات واقفین و عمل به اجرای آن، منابع موقوفات پس از جمع آوری، تفکیک شده و برای اجرای هر نیت هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه های انجام گرفته آیین ملکوتی اربعین حسینی نیز با توجه به نیات واقفین و خیرین به انجام رسیده، درباره مولد سازی نیز گفت: تاکنون در بحث مولد سازی گام های خوبی برداشته شده است. از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ ۴ همت صرف اجرای نیات واقفین شده است.

خاموشی همچنین با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان ها رشد خوبی داشته ایم و در بحث مولدسازی نیز می خواهیم پیشران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: وقف نه بیت المال است نه پول نفت و نه مالیات، موقوفات یا متولی دارند یا ندارند، اگر ندارند از سوی ولی فقیه مقام مجاز تعیین می شود.

وی ادامه داد: اخیرا درباره کربن زدایی نیز بحث هایی مطرح است که در تصفیه هوا اثرگذار است و تکنولوژی نیاز دارد که در ایران ۹۵ درصد موادش موجود است. در دودکش منازل و نیروگاه ها بکار رود و در صورت به نتیجه رسیدن از آلایندگی هوا کاسته می شود و می توانیم آسمان را آبی و دور از آلودگی ببینیم.

وی گفت: این اقدام در ماه های آینده با همکاری جهاد دانشگاهی و یکی از دانشگاه های تهران محقق خواهد شد. در نظر داریم مولدسازی فقط مسکن سازی نباشد به سراغ مولدسازی هایی می رویم که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha