حکم اخراج و تعلیق دانشجویان بازنگری می‌شود

تهران- ایرنا- سازمان امور دانشجویان در پی دستور رئیس جمهور اعلام کرد دانشجویانی که حکم اخراج یا تعلیق دارند و پرونده آنان در فهرست رسیدگی مجدد قرار نگرفته، می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و رأی صادره به این سازمان ارسال کنند.

به گزارش گروه علمی ایرنا، بر اساس اطلاعیه سازمان امور دانشجویان در راستای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای بازنگری و تجدیدنظر در آراء اخراج و تعلیق دانشجویان، چند کارگروه ذیل شورای مرکزی انضباطی سازمان امور دانشجویان تشکیل شده و در حال بررسی مجدد پرونده‌ها است.

بنابراین سازمان امور دانشجویان، آمار و پرونده‌های این دسته از دانشجویان را در اختیار دارد. با وجود این، در صورتی که کسانی گمان می‌کنند ممکن است در فهرست رسیدگی مجدد قرار نگرفته باشند، می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و رأی صادره به «سازمان امور دانشجویان» ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور هشتم شهریور و در آیین تکریم و معارفه وزرای علوم پیشین و فعلی در محل وزارت علوم خواست پرونده همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج کرده را بازنگری کنند و دانشجویان را برگردانند.

مسعود پزشکیان گفت: به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفته‌ام همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه لغو قرارداد کرده یا اخراج کرده است را بازنگری کنند و دانشجویان را برگردانند. دانشجو که اعتراض می‌کند، من هم باید جوابش را بدهم؛ یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم یا اینکه اشتباه می کند که هدایتش می کنم. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد؛ دانشجو کسی است که فردای مملکت ما است و باید بتواند سؤال کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها افزود: این کرسی ها به این معنی است که من بتوانم آزادانه حرف بزنم و طرف مقابل اگر منطق دارد، جواب بدهد و اگر منطق ندارد، منطق من را بپذیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینها مسائل روشن علمی است که باید بر اساس شواهد نتیجه بگیریم، ادامه داد: می شود دانشجو را هدایت و توجیه کرد و اگر حق با اوست، این من هستم که باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه او را بزنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha