۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85604186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: کمبود معلم نداریم

۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 85604186
استاندار البرز: کمبود معلم نداریم

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: این استان کمبود معلم درسطوح مختلف ندارد و اگر مشکلی در برخی از موارد در مقطع متوسطه بوده به دلیل جابجایی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،مجتبی عبداللهی عصر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۲۵ هزار معلم شاغل و سه هزار معلم بازنشسته در استان البرز داریم، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای توجه ویژه به جامعه معلمان بکار بسته ایم.

وی با اشاره به حضور ۵۰۵ هزار دانش آموز درسال تحصیلی جدید در استان البرز، افزود: اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم و نیمی از مدارس ما ۲ شیفته هستند .

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید تلاش بیشتری برای برطرف کردن نیازهای استان البرز در حوزه مدارس داشته باشیم، اضافه کرد: ۵۷ پروژه در ماه های اخیر آماده شده که ۱۴مورد آن مدرسه بوده و در شهریورماه تحویل آموزش و پرورش شده است.

مجموع اتباع مجاز و غیرمجاز استان البرز ۲۲۷ هزار نفر است

استاندار البرز با اعلام مجموع اتباع مجاز و غیرمجاز استان که شمار آنها به ۲۲۷ هزار نفر می رسد، اضافه کرد: از مجموع این تعداد ۴۱ هزار نفر غیرمجاز هستند.

وی گفت: سال گذشته ۴۹ هزار و ۲۲۵ تبعه خارجی در استان البرز جمع آوری شدند که ۱۶ هزار و ۶۸ نفر آنان مدرک قانونی داشتند و اقدام به ترخیص آنان شد.

استاندار البرز بیان کرد: بنابراین ۳۳ هزار و۱۵۷ نفر به کشورشان بازگشت داده شدند که پنج هزار نفر از مجموع این تعداد از استانهای همجوار استان البرز آمده بودند.

عبداللهی با بیان اینکه رتبه اول را در عملکرد جمع آوری و ساماندهی اتباع خارجی داشته ایم، گفت: شرایط به شکلی رقم خورده که اتباع غیرمجاز استان البرز را به عنوان مقصد انتخاب نمی کنند.

وی یادآور شد: هزار و ۹۵۸ گشت مشترک همراه اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، پلیس امنیت و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی داشتیم که منجر به جمع آوری اتباع شده است.

استاندار البرز گفت: خیلی از دامدارای های ما کارگر اتباع جذب کرده اند و متاسفانه برخی از مشاغل را ایرانی ها استقبال نمی کنند که باید فرهنگسازی کرد.

استاندار البرز تاکید کرد: برخی به دنبال افغان هراسی، درگیری و اتفاقات ناگوار هستند که باید مراقب بود.

استان البرز به پنج رام دیگر قطار نیاز دارد

عبداللهی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های بهداشتی و درمانی، حمل و نقل استان البرز، گفت: این استان نیاز به پنج راه دیگر قطار دارد.

وی اضافه کرد: اتوبان شهید سلیمانی در حال انجام است که پیش از این پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد داشت و اکنون به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

استاندار البرز اظهار امیدواری کرد با تلاشهایی که درحال انجام است بتوان تا پایان سال پروژه را افتتاح کرد.

وی گفت: استان البرز دارای ۲۱ شهرک صنعتی است و هشت لکه صنعتی تبدیل به شهرک صنعتی شد و زندان رجایی شهر نیز تغییرکاربری برای آن گرفته شده است.

استاندار البرز تاکید کرد: نیاز به نیروگاه های بادی و خورشیدی داریم و در این زمینه باید سرمایه گذاران بیشتری را جذب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha