آغاز کاشت نهال پسته در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: کاشت نهال پسته در ۵۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی این استان در قالب اجرای «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» آغاز شد.

شهرام عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن مهرماه کاشت این گونه نهال آغاز شده و براساس تشخیص کارشناسان در شهرستان های جنوبی گرمه، اسفراین، بام و صفی آباد نهال کاشت می شود.

وی افزود: عرصه های مناطق کاشت نهال شناسایی و کار فنی گودبرداری انجام شده و پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار نهال بین ۲۰۰ نفر متقاضی توزیع شود.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت، اقدامی مردمی است که به مدت چهار سال با حمایت دولت و علاقه‌مندان به منابع طبیعی و محیط‌ زیست اجرایی خواهد شد.

عسگری ادامه داد: این طرح با پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت گسترده بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، پویش «کاشت یک میلیارد درخت» از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha