۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85604446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ردیابی مگس میوه در ۳۴۵ هکتار از باغ های سیمرغ

ساری- ایرنا- سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که مگس میوه در ۳۴۵ هکتار باغ شهرستان سیمرغ باهدف مبارزه‌ با آفات ردیابی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اهمیت ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مرکبات شهرستان سیمرغ، گفت: تاکنون ۳۴۵ هکتار از باغات این شهرستان جهت دفع آفت مگس میوه مدیترانه‌ای ردیابی شد.

محمدنقی طالبیان افزود: همکاران مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، با آموزش بیش از ۵۸۱ بهره‌بردار در کلاس‌های آموزشی و ترویجی تلاش بسیاری در ارتقای دانش فنی بهره‌برداران انجام دادند.

وی تصریح کرد: به منظور ردیابی و مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای تاکنون ۱۰۰ لیتر دلتامترین، ۱۴۲ لیتر مالاتیون، ۱۱۶ لیتر پروتئین هیدرولیزات، ۱۵۰ عدد مکفیل، سه کیلو قرص سراتی‌تپ و بالغ بر ۶ هزار عدد قرص سراتینکس بین بهره‌برداران این شهرستان توزیع شد.

ردیابی مگس میوه در ۳۴۵ هکتار از باغ های سیمرغ

کارشناسان باغبانی معتقدند دما و رطوبت مناسب برای افزایش زادآوری و وجود میزبان های حساس رسیده نظیر هلو، شلیل، سیب و میوه های در حال رسیدن به ویژه خرمالو و پرتقال های تابستانه ازدیاد نسل و طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و در نهایت خسارت روی مرکبات دور از انتظار نیست.

از آن جایی که در آستانه برداشت نارنگی های زودرس قرار داریم، باغداران مازندران باید نسبت به خطر طغیان آفت مگس میوه به خصوص حدود ۱۲هزار هکتار از نارنگی های زود رس که اکنون به مرحله برداشت رسیده است، هوشیار باشند.

ردیابی مگس میوه در ۳۴۵ هکتار از باغ های سیمرغ

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغ های مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

توسعه کشاورزی مازندران یکی از برنامه های جدی دولت سیزدهم است که در این بین برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha