تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها در کریدور شمال- جنوب

تهران- ایرنا- در دیدار «الکسی ددوف» سفیر روسیه در ایران با «جبارعلی ذاکری» مدیرعامل راه‌آهن، دو طرف با اشاره به اهمیت توافقات گذشته، بر گسترش همکاری‌های آتی به ویژه در حوزه کریدور شمال- جنوب تاکید کردند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ذاکری در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های آینده، ابراز امیدواری کرد: با توجه به حجم بالای تقاضا از مبدا هند، بتوانیم شاهد افزایش ترانزیت در کریدور شمال- جنوب باشیم.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین پیشنهاد تشکیل جلسه فنی مشترک میان کارشناسان راه‌آهن ایران و روسیه را در تهران مطرح و بر لزوم بررسی مشکلات مرزی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های ریلی ایران تاکید کرد که این موضوع مورد استقبال سفیر روسیه نیز قرار گرفت.

سفیر روسیه نیز در این دیدار با تبریک انتصاب ذاکری، سلام گرم رئیس راه‌آهن روسیه و دعوت وی برای میزبانی از مدیرعامل راه‌آهن را به مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

همچنین سفیر روسیه پیشنهاد داد جمهوری اسلامی ایران طی یک اجلاس بین‌المللی، میزبان کشورهای مسیر کریدور شمال- جنوب شود.

تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها در کریدور شمال- جنوب

به گزارش ایرنا، این اَبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ریلی کشور است که ما را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی وصل می‌کند.

کریدور شمال- جنوب که بر اساس امضای توافقنامه ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹) بین دولت‌های ایران، روسیه و هند شکل گرفته اکنون بین ۱۳ کشور جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین به تصویب رسیده است که اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha