داریوش تقی لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه نخست امسال ۹۶ هزار و ۵۷۲ تماس با اورژانس استان برقرار شده که متاسفانه از شماری از این تماسها مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی با بیان اینکه به طور معمول آمار مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵ استان افزایشی است، اظهار داشت: برای کاهش این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.
این مسوول یادآور شد: اورژانس یک سیستم امداد رسان محسوب می شود و اشغال خطوط تلفن آن، امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاص قرار دارند با مشکل جدی و تبعات جبران ناپذیر مواجه می کند.
وی ادامه داد: مزاحمتهای تلفنی موجب افزایش آمار ماموریت های غیرواقعی می شود و امداد رسانی مطلوب اورژانسی به گروه های هدف را با چالش جدی مواجه می کند.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: همه ساله مزاحمت های تلفنی آمار قابل توجهی از تماس های اورژانس ۱۱۵ استان را به خود اختصاص می دهد و هزینه های زیادی را به اورژانس تحمیل میکند.
وی خاطرنشان کرد: برخورد با مزاحمان تلفنی امری مهم است چرا که چنین اقدامی تکرار موارد مشابه را به حداقل می رساند.
اورژانس استان زنجان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به شهروندان است.
نظر شما