اسبقیان: راه و منش شهدا باید سرمشق قهرمان ورزشی کشورمان شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم قهرمان ماندگار گفت: راه، روش و منش شهدا می‌تواند برای ورزشکاران ما سرمشق باشد.

به گزارش ایرنا، اولین مراسم تجلیل از قهرمانان ملی پوش خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان امروز دوشنبه در فدراسیون جانبازان و توان‌یابان برگزار شد. در این مراسم محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، میرمهدی جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران، مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون زورخانه‌ای، علی خلیلی رئیس فدراسیون همگانی، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و برخی روسای فدراسیون نیز حضور داشتند.

در این مراسم برخی ورزشکاران ملی پوش از جمله علی پاکدامن قهرمان شمشیربازی و کاپیتان تیم ملی بوکس نیز حضور داشتند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم سلام گرم وزیر ورزش را به یادگاران دفاع مقدس و خانواده های آنان رساند و همچنین جان سپردن تعدای از کارگران معدن طبس را تسلیت گفت.

سید محمد شروین اسبقیان گفت: هفته دفاع مقدس هفته ارزشمندی است باید دلاور مردی یادگاران دفاع مقدس به مردم کشورمان تبیین شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: من از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد می‌کنم و فارغ التحصیلان این دانشگاه علمی و عملی چون سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهیدان همت، باکری، زین الدین و صیاد شیرازی‌ها هستند.

اسبقیان بیان کرد: قطعا راه و روش و منش این شهدا باید سرمشق قهرمان ورزشی ما شود. امروز در حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با همکاری بسیج ورزشکاران اتفاقات خوبی رقم خورده است. نتیجه این اتفاقات ما سال گذشته افتخار آن را داشتیم محضر رهبر انقلاب رسیدیم. این عالم وارسته ۲۳ بار از کلمه تشکر اشاره کردند.

وی ادامه داد: زمانی که ورزش باستانی و کشتی پهلوانی محضر رهبری اجرا کردند ایشان از قهرمانی که با چادرش در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور داشت، تشکر از قهرمانی مدال هایش را به بیمارستان غزه داد و از قهرمانی با چفیه در میدان حاضر شد و از قهرمانی که مدال‌هایش را به شهدای حرم و امنیت و شرق کشور اهدا کرد نیز تشکر کردند که این نشان از توجه ایشان به حوزه ورزش بود.

وی همچنین به دیدار ورزشکاران با امام راحل نیز اشاره کرد و گفت: امام فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. امام همچنین در دیدار با فرزند مرحوم جهان پهلوان تختی نیز فرمودند پسرم سعی کن پهلوان باشی تا قهرمان.

اسبقیان خاطر نشان کرد: در مجامع فدراسیون گفته‌ام که باید برای یک پرواز خوب ۲ بال خوب داشت که در بعد روحی و جسمانی باید ورزشکاران تقویت شوند که طبیعتا این دو نباشد قهرمان ما سقوط خواهد کرد.

مهدی میر جلیلی رئیس فدراسیون بسیج ورزشکاران در این مراسم گفت: برای اولین بار است که از ملی پوشان عزیز که فرزند آزاده، شهید و ایثارگر هستند تجلیل شده است. در این مراسم ۳۵ ملی پوش در تیم های ملی فعالیت دارند که جزئی از این خانواده به حساب می‌آیند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اگر این امنیت و آسایش را در کشورمان داریم، مدیون خون شهدا و جانبازان است که مرد و مردانه ایستادند تا ما به خاک نیفتیم. آنان درس غیرت، مقاومت، ایثار، عشق به وطن و مردم داری را به ما آموختند.

میر جلیلی با اشاره به اینکه دشمن ۳۱ شهریور ۲ سال گس از پیروزی انقلاب به کشورمان حمله کرد خاطر نشان کرد: رزمندگان کشورمان توانستند درس شجاعت و ایثار را به ما بیاموزند. اگر ایران قوی با ورزش قوی را داشته باشیم از تجربه دفاع مقدس باید درس بزرگی بگیریم.

امیر ماندگارفر نایب رئیس فدراسیون جانبازان در این مراسم اظهار داشت: در سالروز دفاع مقدس قرار داریم که این هفته نمودار از برجسته ترین افتخارات ملت ایران و برافراشته شدن پرچم اسلام و قرآن است.

وی بیان کرد: اراده تمام دنیا بر این بود گل انقلاب را به زمین بزنند و مردم این همه بحران‌های انقلاب را پشت سرگذاشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha