۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85604692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت‌وگوی گالانت و آستین درمورد آخرین درگیری با حزب الله

تهران- ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا درمورد آخرین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی از جمله درگیری با حزب الله رایزنی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که وی بعد از بازدید از فرماندهی شمالی ارتش این رژیم روز گذشته با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت وگو کرده است.

وی تاکید کرد: یک ارزیابی از موضع ما درمورد تهدیدات حزب الله به لوید آستین ارائه دادم.

گالانت افزود: همچنین وزیر دفاع آمریکا را از عملیات ما برای کاهش قدرت حزب الله در حمله به اسرائیلی ها مطلع کردم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: در مورد اوضاع منطقه و تهدیدات ایران و هم پیمانان آن با لوید آستین رایزنی کردم.

اخیرا رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور گفت: نخست وزیر رژیم اسرائیل با آتش بازی درپی کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است، اما ما در دام این رژیم نمی افتیم.

«نبیه بری» تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به اقدامات خود برای تبدیل مناطق جنوبی لبنان به سرزمین سوخته غیرقابل زندگی از طریق استفاده از بمب های فسفری برای از بین بردن اراضی سرسبز کشاورزی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به ویرانی منازل و با خاک یکسان شدن آنها از سوی رژیم صهیونیستی و کشتن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و سالخوردگان، امدادگران و کارکنان بخش بهداشتی لبنان اشاره کرد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: ما به دنبال جنگ نیستیم و به سمت آن هم حرکت نمی‌کنیم، اما حق دفاع از خود با تمام توان و امکاناتمان را داریم. ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از کوچاندن ساکنان جنوب به دست اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله نیز حملات به غیرنظامیان لبنانی را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات، حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

مقاومت لبنان روز یکشنبه به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» در شمال سرزمین های اشغالی با موشک فادی ۱ و فادی ۲ حمله کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha