هوای آذربایجان‌غربی تا پنج درجه سانتی گراد گرم‌تر می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی و با ادامه امواج بارشی توام با رگبار و رعد و برق در استان، طی امروز مناطق شمالی آذربایجان غربی همچنان شاهد بارشهای رگباری خواهند بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود وزش باد گاهی شدید در جنوب آذربایجان غربی نیز محقق شود و لازم است شهروندان به توصیه های صادر شده توجه کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از روز سه شنبه با تضعیف سامانه بارشی از میزان ناپایداری های جوی کاسته خواهد شدو تا اواخر هفته جاری جوی آرام و ناپایدار در منطقه مستقر است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شهرستانهای شمالی استان بارانی بودند، گفت: میزان بارش ها بین یک تا سه میلیمتر در نوسان بوده و در برخی نقاط جنوبی هم بارندگی هایی زیر سه میلیمتر ثبت شده است.

صابری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، دمای ارومیه بین ۱۲ تا ۲۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین و بوکان با مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بود.

وی ادامه داد: هشدار هواشناسی لازم در زمینه مخاطرات مربوط به خسارتهای ناشی از باد و باران صادر شده است و شهروندان لازم است این توصیه ها را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و خنک است سالانه بارندگی های رگباری از بهار تا اواخر تابستان در این منطقه ثبت می شود بارشهای مستمر نیز از ابتدای مهرماه در این استان شروع و تا اوایل بهار استمرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha