حمایت بیش از ۷۰۰ مقام امنیت ملی آمریکا از هریس

تهران- ایرنا- ۷۴۱ مقام امنیتی و نظامی آمریکا با امضای نامه‌ای که توسط «گروه رهبران امنیت ملی برای آمریکا» (NSL۴A) سازماندهی شده، از ریاست جمهوری «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات حمایت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری اکسیوس، در این نامه به سازماندهی گروهی دو حزبی با عنوان گروه رهبران امنیت ملی برای آمریکا (NSL۴A) آمده است که معاون رئیس جمهوری «از آرمان‌های دموکراتیک آمریکا دفاع می کند» در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آنها را به خطر می اندازد.

حمایت شمار زیادی از مقامات امنیتی و نظامی ایالات متحده از نامزد حزب دموکرات چند روز پس از آن صورت می گیرد که بیش از ۱۰۰ رهبر امنیت ملی جمهوری خواه از جمله ۹ کارمندی که در زمان ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید حضور داشتند، از هریس برای ریاست جمهوری حمایت کردند.

نتایج چندین نظرسنجی نیز نشانگر پیشتازی هریس نسبت به ترامپ است، از جمله نظرسنجی اخیر ان بی سی نیوز که دیروز یکشنبه منتشر شد و نشان داد دموکرات‌ها در سطح ملی با ۴۹ درصد در برابر ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان پیشی گرفته اند.

نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته توسط روزنامه واشنگتن‌پست نیز نشان می‌دهد که معاون رئیس جمهوری در چهار ایالت میدان نبرد با اختلاف جزئی نسبت به رقیب جمهوری خواه پیشتاز است.

اکسیوس در ادامه خاطرنشان کرده است که وزیران امور خارجه و دفاع پیشین، سفرای سابق و ژنرال های بازنشسته از جمله امضاکنندگان نامه حمایت از هریس هستند.

چاک هیگل وزیر دفاع دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و از چهره های شناخته شده جمهوری خواه همراه با مایکل اسمیت ژنرال بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان امضا کنندگان این نامه خاطرنشان کردند که اختلاف هریس با ترامپ کاملا واضح است؛ در جایی‌که هریس آماده است و راهبرد ارائه می دهد، ترامپ عصبانی و بی‌اطلاع است.

در این نامه همچنین از ترامپ به دلیل آنچه که تمجید از «دیکتاتورهای متخاصم» خوانده شده از جمله شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و همچنین رهبران حزب الله و در عین حال تحقیر آمریکا انتقاد شده است.

در این بیانیه آمده است: «ترامپ با درخواست برای پایان بخش‌هایی از قانون اساسی آمریکا نظام دموکراتیک ما را تهدید می‌کند. ترامپ با تکرار دروغ‌های بدون مدرک بر سر میلیون‌ها رای تقلبی، باور به انتخابات ما را تضعیف کرده است».

اشاره این افراد به ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ و زیر سوال بردن پیروزی جو بایدن است.

در بخشی دیگر از این نامه همچنین آورده شده است: «نامزد حزب جمهوری خواه از تلاش برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ در ۶ ژانویه ابراز ندامت نکرده و وعده عفو مجرمان محکوم شده را داده و تصریح کرده است که در صورت شکست مجدد، به نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ احترام نخواهد گذاشت. این به تنهایی نشان می دهد که آقای ترامپ برای فرماندهی کل قوا مناسب نیست».

امضاکنندگان این نامه در ادامه افزوده اند: «ما بر سر همه مسائل توافق نداریم، اما همگی به دو اصل اساسی پایبند هستیم؛ نخست آنکه معتقدیم امنیت ملی آمریکا مستلزم یک فرمانده کل قوا جدی و توانمند است. دوم، باور داریم که دموکراسی آمریکایی بسیار ارزشمند است. هر نسل مسئول دفاع از آن است و از همین رو ما امضا کنندگان با افتخار از کامالا هریس حمایت می کنیم تا رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده باشد. تایید معاون رئیس جمهوری از سوی ما نشانه تایید آزادی و یک اقدام میهن پرستانه است. این امر مهر تاییدی بر آرمان های دموکراتیک، شایستگی و خوش بینی بی امان به آینده آمریکاست.

از سوی دیگر، استیون چنگ مدیر ارتباطات کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: کسانی که از هریس حمایت کردند همان افرادی هستند که کشور ما را وارد جنگ های بی پایان خارجی کردند و از آنها سود بردند در حالی که مردم آمریکا در رنج بودند.

وی افزود: ترامپ «تنها رئیس‌جمهوری دوران مدرن است که کشور ما را وارد هیچ جنگ جدیدی نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha